music | lyrics | film | diskuse | home | sms | tv | ostatní | guest book nastavení 1 nová zpráva (1) | aktiv (164)
2006
Hodnocení čtenáři[3]:
11615x
09.06.2006

Scary Movie 4

Série Žhavých výstřelů nebo Bláznivých střel jsou klasikami v žánru parodií a stěží hledají konkurenci. Nejen proto, že jde o povedené snímky, ale také díky tomu, že se od dob jejich vzniku nezrodil projekt, který by mohl jejich místo na výslunní vážně ohrozit. Objevilo se několik zdánlivě ambiciózních titulů. Některé docela uspěly, některé uspěly částečně, některé vůbec. K první skupině určitě patří Scary Movie nebo-li Děsnej biják a jeho pokračování. První díl byl vcelku povedený, druhý zrovna neoslnil (lépe řečeno mnoho lidí zklamal), ale třetímu se povedlo napravit trošku pošramocenou reputaci. Režie se poprvé ujal David Zucker (který vystřídal Keenana Ivory Wayanse), a ten jako zkušený matador komedií (však je to také on, pod jehož dohledem vznikly první dvě Bláznivé střely) dokázal oživit trošku stagnující sérii. Neukázal se v plné síle, ale ostudu si také neudělal. Proto mnoho diváků čekalo, zda se mu podaří předvést svůj plný potenciál ve Scary Movie 4…

Nezvládl to. Scary Movie 4 není extra špatným filmem, ale nedopadlo to asi tak, jak si většina z nás přála. Je tu pár dobrých vtipků, několik slušných a dost těch nepovedených. V drtivé většině převažují průměrné, které zvládnout vyvolat úsměv, ale hlasitě se zasmějete možná pětkrát šestkrát. Současně je ale nutné poznamenat, že minimum scén je extrémně trapných.

Děj je opět slepenicí inspirovanou několika hity posledních let. Nejen hororů jako je Nenávist nebo Saw: Hra o přežití, ale také Zkrocené hory, Million Dollar Baby, Války světů nebo Vesnice. Odkazů na různé filmové trháky, ale také skutečné celebrity je tu plno a trošku zkušený divák si je určitě užije.

Ústřední postavou je opět Cindy Campbellová (Anna Faris), která se hodlá po smrti manžela George (Simon Rex) postavit na vlastní nohy. A tak se rozhodne pracovat jako ošetřovatelka staré nemohoucí paní, která bydlí sama v podivném, zlem prostoupeném domě. Ale na druhou stranu, to se dá přežít, když vedle blíží fešácky soused Tom Ryan (Craig Bierko). Na scénu ale vstupují mimozemští zabijáci TriPodi. Tajemství k jejich zničení leží v odlehlé vesnici, kam se Cindy vydá se svou kamarádkou Brendou (Regina Hall)…

Příběh je pospojován „oslími můstky“, ale pokud jsou jednotlivé scény vtipné (škoda, že obvykle moc nejsou), tak je to v podstatě jedno. Sází se hlavně na vizuální humor, od standardních „držkopádů“, přes několik nechutností (těch není moc a nejsou asi příliš drsné), až po ne tak očividné, ale často zábavné drobnosti, kterých si všimnete, pokud budete důkladně sledovat okolí. Pár gagů se objevuje i v dialozích, ale převládají ty obrazové. A některé jsou opravdu neodolatelné (jen mi řekněte v kterém filmu uvidíte to, že TriPod „obsakuje“ vysavač).

Přesto si myslím, že Scary Movie 4 je horší než jeho předchůdce. Dokonce ho i trošku vykrádá. Jak po příběhové stránce (přízrak, mimozemské civilizace…), tak po humorné (dítě, které při každé příležitosti schytá ránu). Osobně jsem rád, že se vrátila Regina Hall, která je jako Brenda skvělá. Anna Faris i Craig Bierko si také s komediálním žánrem poradili dobře a nechybí ani Leslie Nielsen jako prezident Harris. Dojde i na několik cameo výstupů Chingyho, Carmen Electry, Jamese Earla Jonese, Shaquille O´Neala a dalších.

Scary Movie 4 není úplně to, co jsem si představoval. Film by jistě ocenil pár bombastičtějších vtípků, ale i tak nejde o žádné gigantické zklamání. Párkrát se hlasitě zasmějete, několikrát se usmějete a občas zklamaně zakroutíte hlavou.

Režie: David Zucker
Hrají: Anna Faris, Craig Bierko, Beau Mirchoff, Regina Hall, James Earl Jones, Leslie Nielsen, Charlie Sheen, Carmen Electra, Shaquille O´Neal, Chingy, Fabolous, Lil´Jon, Anthony Anderson

guest sex