29.03.2024
music | lyrics | film | diskuse | home | sms | tv | ostatní | guest book nastavení 1 nová zpráva (1) | aktiv (200)
2008
9674x
24.04.2008

Suprhrdina - Superhero Movie

Chcete ukázat, že máte dobrý vkus, co se týče filmové tvorby? Zkritizujte nějakou parodii, která vznikla v poslední době. A obvykle uděláte dobře, protože „skvosty“ jako Děsnej doják nebo Děsnej doják nejsou zrovna přehlídkou těch nejlepších fórků a zábavných gagů. Ne, že by se u nich člověk občas neusmál, ale (alespoň z mého pohledu) je v nich až moc hnisu a jiných tělesných tekutin.

Obvyklé je i hlásat něco ve stylu: „To se Bláznivým střelám nebo Žhavým výstřelům nehrabe ani po kotníky.“ Je to tak, novodobé parodie prostě nemají kouzlo a kvalitu zmíněných titulů, ale už je prostě načase se s tím smířit. Když srovnávat, tak s filmy, které vzniknuly v posledních letech a ne se pořád nostalgicky ohlížet do minulosti. Suprhrdinu napsal a režíroval Craig Mazin, který se autorsky podílel na Scary Movie 3 a 4 a jeho styl je cítit. Sice se, co se týče nechutností, drží se zpátky, takže žádné spermatické vodopády nebo vybuchující uhry velikosti hrnečku na kafe, ale neznamená to, že by si bral servítky.

Jeho humor je docela černý, takže občas se dočkáte dost drsných narážek na reálné osobnosti nebo si Mazin utahuje z poměrně ožehavých témat (nevyhýbá se ani nekrofilním hrátkám a podobným prasárničkám). Ale myslím si, že těžko bude nějaké scény opravdu zhnusení. Suprhdina zbytečně netlačí na pilu a spíše těží z útoků na celebrity nebo se snaží vyvolat úsměv s pomocí držkopádů hlavního hrdiny. To je sice z počátku docela úsměvné, ale časem je jeho nešikovnost spíše trapná, než zábavná. Skutečně povedených vtípků tu není zrovna přehršel, ale několikrát se určitě zasmějete. Suprhrdina je důkazem toho, že to funguje i v případě, že se ubere na fekálním humoru. Nějaké ty prdy a sexuální fórky tu jsou, ale nic, co by Vás nutilo znechuceně se odvrátit od filmu. Suprhdina se snaží zesměšnit Spider-mana, Fantastickou čtyřku, X-Meny a další comicsové spektákly a někdy mu to i docela jde. Ne, že by byl jeho humor hlubokomyslný a promyšlený, ale čas od času i přímočaré gagy dobře pobaví.

Hlavním hrdinou je extrémně nešikovný mladík Rick (Drake Bell), který je školním otloukánkem. Ale jeho osud nabere jiný směr, když ho na školní exkurzi pokouše geneticky upravená vážka. Od té doby se jeho život změní. Nebo by alespoň měl. Ale z obyčejného ňoumy se jen stane maskovaný ňouma, který se snaží zachránit město, ale spíše vše ještě zkomplikuje. A to se mu snaží pomoci například i ředitel školy pro neasijské nadané studenty, profesor Xavier (Tracy Morgan) a jeho manželka paní Xavierová (Regina Hall), aktivní strýček Albert (Leslie Nielson) nebo uprděná teta Lucille (Marion Ross).

Obsazení bylo zvoleno slušně, Drake Bell se umí šklebit jedna radost a komediální role mu sedí. Leslie Nielson je pro parodie jasnou volbou a Marion Ross opravdu často působí jako tetička ze Spider-mana. Suprhrdina mohl být určitě lepší, z tématu mohl vytřískat mnohem více, ale když se podívám na to, co se v poslední době urodilo v žánru, nemůžu si pomoci a musím říct, že film je docela slušnou podívanou. Nepobaví tak, jak by mohl, ale mohlo to být mnohem horší.

Obávám se trošku toho, že recenzenti si na něm stejně smlsnou a divácky také přespříliš neuspěje. Gagy jsou moc jednoduché na to, aby si zasloužily pochvalu od profesionála, ale zase málo nechutné, aby přitáhly do kin hromady diváků, kterým se líbí filmy ze série Děsných dojáků, bijáků atd.. Já jsem se ale rozhodl, že nakonec udělím relativně vysoké hodnocení a z toho důvodu, že se Suprhrdina vymanil právě ze škatulky, do které jmenované projekty spadají. Chtělo by to ještě mnohem více, abych mohl film označit za kvalitní parodii, ale když se nad tím zamyslím, tak Suprhdina ukázal správný směr.

Režie: Craig Mazin
Hrají: Drake Bell, Sara Paxton, Christopher McDonald, Leslie Nielsen, Kevin Hart, Marion Ross, Ryan Hansen, Keith David, Brent Spiner, Robert Joy, Jeffrey Tambor, Nicole Sullivan, Tracy Morgan, Regina Hall