music | lyrics | film | diskuse | home | sms | tv | ostatní | guest book nastavení 1 nová zpráva (1) | aktiv (103)
2006
Hodnocení čtenáři[7]:
13619x
02.05.2006

Děsněj doják - Date Movie

Pod scénář Děsného dojáku se podepsali dva z 6 autorů Scary Movie. Dokonce se tím chlubil trailer. Dá se tak odhadovat, že Date Movie měl zaplnit časovou mezeru mezi třetím a čtvrtým dílem série Děsných bijáků. Nemohu říct, že bych se po zhlédnutí prvních ukázek netěšil. Nejen, že mám parodie rád, ale některé vtípky působily opravdu povedeně. Tedy, pokud holdujete hrubozrnnému humoru. Jenže tento film je dalším z případů, kdy byly nejlepší scény nastrkány do traileru. Pravdou ale je, že to přece nemůžeme autorům vyčítat. Asi by do kina moc diváků nenalákali, kdyby předem pouštěli to nejnudnější, co se v jejich dílku vyskytuje. Jenže problém je, že v případě, že vás (stejně jako mě) nalákaly teasery, pak už vás v Děsném dojáku nepřekvapí a nepotěší zhola nic.

Jenže drtivá většina gagů je děsivě povrchní a samoúčelná. Možná některé vyvolají úsměv (a to hodně mírný), ale mnohem častěji si uvědomíte, že to, co jste viděli bylo celkem trapné nebo nechutné. On ne každý snese zoofilně nekrofilní hrátky nebo vymačkávání akné, které vyvrcholí „skotskými“ střiky a proražením zdi (nechtějte to vysvětlovat). A to říkám z pohledu diváka, který viděl celou sérii Scary Movie a slušně ho pobavila.

Ale jelikož jsem natolik velký idealista, abych se vždy pokoušel hledat něco dobrého, tak musím přiznat, že jsem se v určitých momentech i docela pobavil. Jenže paradoxně mě rozesmály vtipy, které se zaměřují na skutečně celebrity a ne ty, které zesměšňují jiné filmy. A to asi není dobře. Tvůrci totiž vsadili na to, že čapnou moment nebo charakter z jiného projektu a obohatí ho o nějakou „prasárničku“. Tak si nepředstavuji fungující humor.

Jediné, kvůli čemu bych nepyskoval je obsazení hlavní role Julie Jones mladou herečkou Alyson Hannigan, kterou si určitě pamatujete jako muzikantku, která si na hudebních táborech strká do vagíny flétnu. Nejen, že z ní vyrostla vcelku pěkná „baba“, ale také je slušně roztomilá a má bohatou zásobu grimas. Komediální talent jistě má, a i když ho plně nevyužívá, její poddání je příjemné.

Když si člověk vzpomene na takové klenoty jako jsou Bláznivé střely nebo Žhavé výstřely, pak musí být z Děsného dojáku zákonitě zklamaný. Nerad to říkám, ale s parodiemi to jde vážně z kopce. Z poslední doby slušně pobavil jen Scary Movie 3. Tak doufám, že díl čtvrtý to zvládne také. Musím vám doporučit, abyste si na Scary Movie 4 počkali a Děsnej doják možná vynechali. O nic extrémně zajímavého nebo zábavného totiž nepřijdete.

Režie: Jason Friedberg & Aaron Seltzer
Hrají: Alyson Hannigan, Adam Campbell, Jennifer Coolidge, Tony Cox, Fred Willard, Eddie Griffin, Sophie Monk, Meera Simhan, Marie Matiko, Judah Firedlander, Carmen Electra

guest neej!!!!10/10