music | lyrics | film | diskuse | home | sms | tv | ostatní | guest book nastavení 1 nová zpráva (1) | aktiv (169)
2007
Hodnocení čtenáři[8]:
12228x
10.08.2007

Simpsonovi ve filmu - The Simpsons Movie

Přiznávám, že jemnější humor Simpsonových je mi bližší než drsný, který nabízí South Park. Ne tak očividné, ale vtipné popkulturní narážky mě rozesmějí víc než divoký vodopád sprostých výrazů (z nichž, které ani neznám :). Ale i tak mě South Park: Peklo na zemi (1999) slušně pobavil, protože mu nechyběl šmrnc a byl roztomile úchylný.

Teď máme šanci zhodnotit, jak dopadla filmová verze Simpsonových. Tato rodinka okupuje televize už dlouhou řádku let, a i když někdo tvrdí, že v posledních řadách jim dochází dech (s čímž já osobně nesouhlasím), tak Simpsonovi ve filmu jsou jasným důkazem toho, že jejich tvůrci toho mají v zásobě ještě dost.

Nenechte se splést, to, že Homer, Marge, Lisa, Bart a Maggie vstupují na stříbrné plátno, neznamená, že vás začnou bombardovat krystalicky jasnými gagy v každé vteřině. Stejně jako u seriálu i tady se sází na několik jasných vtípků, mnoho těch, které jsou lehce skryty pod povrchem a na spoustu popkulturních narážek na vše možné, co hýbe dnešním světem.

Najdete tu scény, které bez problémů pochopí předškolní dítě, ale také ty, jejichž pointa dojde spíše dospělým. Jinak řečeno pro každého něco. Ale humor je dávkován tak, že se v podstatě u Simpsonových ve filmu nedočkáte výraznějších hluchých míst. Neustále se pobaveně usmíváte a přestože se možná nebudete smát tak, že vám vypadají zuby, po sledování by ve vás měl zůstat kladný dojem. To platí pro diváka, který se Simpsonovými nemá žádné velké zkušenosti, ale hlavně pro ty, kteří se každé epizody nemohou dočkat a mačkají opěradla křesel v naději, že se ozve notoricky známá písnička: „The Simpsons…“ Právě ti ví, že abyste si žlutou partičku pořádně užili musíte mít přehled o politice a kulturní scéně USA, protože právě na toto je mířeno nejvíce jasných či méně očividných vtípků.

Nestalo se ani to, čeho jsem se bál – filmová verze naštěstí nepůsobí jako zbytečně natahovaná seriálová epizoda, ale vše je dávkováno tak, abyste se bavili celých takřka devadesát minut, které sledováním strávíte. Opět ale upozorňuji na to, že nemůžete očekávat kanonádu přímočarých fórků.

Určitou skvrnou na kráse je, že vedlejším postavám ve filmu není věnováno moc pozornosti, ale na druhou stranu, pět členů rodiny Simpsonových s klidem utáhne celou stopáž. Musí vám být jasné, že tím, kdo bude hybatelem pěkného průšvihu je Homer. Jeho neukojitelná touha po koblihách způsobí tak vysokou koncentraci znečištění Springfieldu, že Eko-Profi-Agentura (po dost podivném rozhodnutí prezidente Schwarzeneggera) uvězní celý Springfield pod (takřka) nerozbitnou skleněnou kopuli. Přestože se samozřejmě jeho obyvatelé snaží dostat ven (s pomocí slona či bublifuku), podaří se uniknout pouze Simpsonových. Ti nejdříve hodlají strávit klidný život na Aljašce, ale když má být jejich město vyhozeno do vzduchu, nehodlají to nechat jen tak.

Najde se čas i na pár odboček – uvadající vztah Marge a Homera, Bart toužící po otci jako je Flanders, Lisa a její vysněný muž. Ani na Maggie nebylo zapomenuto, i když má problémy s chozením, tak je jedním z nejakčnějších charakterů vůbec. Bohatým zdrojem humoru je samozřejmě Homer a jeho nešikovnost, ale všechna pozornost mu rozhodně věnována není a je poctivě rozložena mezi všechny členy rodiny.

Pokud vás zajímá technická stránka filmu, tak animace se od seriálové moc neliší, i když některé scény (jako například umístění Springfieldu pod skleněnou báni) jsou varlatarvoucí. Hudební soundtrack není špatný, ale čekal jsem něco bouřlivějšího výraznějšího. Ovšem český dabing je jasným důkazem toho, že i když je plno těch, kteří proti „namluvení“ peskují, tak například u Simpsonových by ponecháním původních hlasů ztratil film pro našince velké kouzlo. Umíte si snad představit, že by promlouval ústy Marge někdo jiný než Jiří Lábus?

Filmová plátno Simpsonovým vůbec neuškodilo. Simpsonovi ve filmu se svou kvalitou pohybují někde v rovině nejlepších dílů seriálů a dlouhá stopáž jim na kráse a humoru neubrala. Možná někteří čekali větší intenzitu gagů, ale když budete číst mezi řádky, tak zjistíte, že je tu mnohem více vtípků, než se na první pohled zdálo.

Režie: David Silverman
Hrají: Vlastimil Zavřel, Jiří Lábus, Martin Dejdar, Helena Štáchová, Jiří Schwarz, Tomáš Borůvka, Ludmila Molínová, Stanislav Lehký, Bohdan Tůma, Aleš Procházka

Váš nejoblíbenější kreslený seriál je...