music | lyrics | film | diskuse | home | sms | tv | ostatní | guest book nastavení 1 nová zpráva (1) | aktiv (107)
2005
Hodnocení čtenáři[17]:
14952x
04.12.2005

Madagaskar - Madagascar

Počítačové animované filmy mají v posledních letech na růžích ustláno (ne, že by k nim snad kritici byli milejší, ale diváci je mají celkem v oblibě). Tituly jako Shrek nebo Doba ledová zaručeně pobaví, i když se na ně díváte po 150-té (a že to plno lidí dělá). Této situace se snaží filmová studia samozřejmě využít, a tak se objevuje stále více „animáků“. Ale ne každý je tak promyšlený jako zmíněný Shrek a jemu podobné. Ne, že by snad nepobavily, ale nemají takovou hloubku a jiskru. Naneštěstí to platí i pro Madaskar. Ten je sice opravdu zábavný a přináší spoustu vtipných situací, ale co se týče scénáře, docela ztrácí. Charaktery jsou napsány vcelku slušně, ale celý děj by se dal shrnout do několika řádek.

Čtyři zvířecí přátele, sebestředný lev Alex (Ben Stiller), rázná hrošice Gloria (Jada Pinkett Smith), žirafa hypochondr Melman (David Schwimmer) a zebří samec plný snu Marty (Chris Rock) se shodou okolností dostanou z newyorské ZOO na Madaskar. Jenže, přestože to zprvu vypadá jako ráj, tak se nakonec ukáže, že Alex na chaluhových špízech nepřežije. Probudí se v něm totiž instinkty šelmy a problém je na světě. To je v podstatě vše.

Naštěstí se na tuto chudou dějovou linii podařilo nabalit spoustu vtípků, které fungují. Některé skvěle a jiné jen dobře. Ale minimum z nich je vysloveně špatných (některé „držkopády“ jsou natahovány tak, že ještě chvíli a byly by trapné). Humor není příliš promyšlený, ale je prvoplánovitý a jasný. To ocení jak děti, tak dospělí, kterým nejsou cizí situační komedie. Dojde i na několik narážek na jiné filmové trháky, takže tu máme i trošku parodie. Až na jednu hluché místo, které se snaží působit dramaticky (ale v kontextu s neustálou kadencí vtipných scén se mu to příliš nedaří) se na vás neustále povalí další a další zábavné kousky, které mají své neodvolatelné kouzlo.

Nejen proto, že vtípky jsou srozumitelné a jasně nastíněné, ale také napomáhá vynikající a pestrobarevná animace. Od New Yorku až po Madagaskar vám budou přecházet oči. Neustále se něco děje, jste zaplavováni pestrobarevnými scenériemi i spoustou efektů. Zvířecí ani lidští hrdinové nejsou vytvořeni tak, aby vypadali co nejreálněji, ale spíše jde o to, aby působili roztomile, ovšem se snahou zachovat některé charakteristické prvky jejich skutečné předlohy.

Soundtrack je poskládán ze známých popových melodií a hudby z jiných filmových projektů. To platí především pro části parodující například Americkou krásu atd..

Jestliže jste ochotni akceptovat nekomplikovaný příběh a přímočaré gagy, pak budete spokojeni a opravdu se zasmějete. Madagaskar není rozhodně tak promyšlený jako nejúspěšnější animované tituly, ale jako špatný bych ho v žádném případě nehodnotil. Jde o nadprůměrný film, který u nejvyšší konkurence mírně ztrácí, ale i tak jde o chytlavou podívanou.

Režie: Eric Darnell, Tom McGrath
Hrají: Ben Stiller, Chris Rock, David Schwimmer, Jada Pinkett Smith, Sacha Baron Cohen, Cedric the Entertainer, Andy Ritcher, Tom McGrath

LMS /@&@-@#"@|