20.04.2024
music | lyrics | film | diskuse | home | sms | tv | ostatní | guest book nastavení 1 nová zpráva (1) | aktiv (139)
2008
11091x
02.11.2008

Star Wars: Klonové války – Star Wars: The Clone Wars

Hvězdné války jsou jméno, které vydělává. Comicsy, hry, figurky, knížky a především filmy. Ale výnosným artiklem jsou i seriály. V roce 2003 běžely na amerických televizích dvě řady animované série Star Wars: Clone Wars, které mapovaly období mezi filmovou Epizodou II a Epizodou III. A jelikož po příběhové stránce se opravdu podařily (především poskytly poměrně slušný prostor i postavám, které neměly příliš šancí se ve filmech předvést) a nechyběl jim náboj, tak klasický pro Hvězdné války, staly se slušně úspěšnými.

Ale George Lucas nepřestal přemýšlet, co dál. Bylo tak rozhodnuto o tom, že vzniknou dva televizní projekty. Jeden bude hraný (zatím se na něm pečlivě pracuje) a druhý bude počítačově animovaný. A stejně jako jeho klasicky kreslených předchůdce bude zasazen do období Klonových válek (které filmoví bratříčci opravdu zanedbali).

Uvedení seriálu na televizní obrazovky předcházelo vypuštění celovečerního filmu nazvaného jednoduše Star Wars: The Clone Wars, který je jakýmsi pilotem (úvodním dílem) seriálové verze. A recenzenti se do něj pustili hlava nehlava. Je mu vyčítána příběhová plytkost, dětinskost a to, že postrádá temnotu filmových kolegů.

Ehm, může mi někdo vysvětlit, proč by měl film, který předchází seriálu uváděném na dětském kanálu Cartoon Network, obsahovat psychologicky vypjaté situace, děsivé scény a podobné propriety, které by nutily dětské diváky trhat si vlasy hrůzou? Star Wars: Klonové války byly primárně určené pro mladší publikum a z tohoto pohledu se na ně také musí nahlížet.

Je to očividné i z animace, z části se snaží převést původní animované Clone Wars do 3D podoby, takže postavy jsou poněkud méně realistické (tedy, pokud můžeme něco podobného prohlašovat o Yodovi a jemu podobných).

Charaktery jako takové moc detailů nepobraly, ale například kosmické lodě a prostředí je hodně slušně odvedené a s přimhouřenýma očima a z dálky vypadají jako „pravé“. A některé scény (především bojové) jsou zpracovány na nejhůře jedna mínus.

Poměrně dost stížností se objevilo i na novou postavu jménem Ashoka Tano (Ashley Eckstein). Jde o mladou padawanku mistra Anakina Skywalkera (Matt Lanter). Mnozí jí nemohou přijít na jméno, kvůli její rozjuchanosti, veselosti a nespoutanosti. Ale ono jde o dospívající holčinu, která nemá příliš velký respekt k autoritám a tomu odpovídá i její chování. A upřímně, byl někdo v pubertě jiný? Většina z nás asi těžko. Mezi námi, rozhodně není tak otravná jako Jar Jar Binks, vlastně mi byla i docela sympatická.

Jediné, co se mi opravdu nelíbilo, bylo to, že se celý film točil kolem Anakina, Ashoky a Obi-Wan Kenobiho (James Arnold Taylor) a ostatní postavy hraly až druhé housle. Z mého pohledu nabízí svět Hvězdných válek mnohem více zajímavých charakterů (což dokázal původní kreslený seriál) a mohlo pro ně zbýt více stopáže. Některé se objeví na slušně dlouho dobu (Mace Windu, Yoda, hrabě Dooku či Jabba The Hutt, ale některé se ve filmu jen mihnou nebo se neobjeví vůbec).

To mě opravdu velice mrzí a považuji to u filmu za opravdu podstatný nedostatek. Ale jinak zklamaný nejsem, mohl bych si tu brousit svůj ostrovtip a házet jednu rádoby vtipně-kritickou hlášku za druhou, ale nemám důvod. To přenechám jiným, kteří si to do sytosti užijí. Titul je určený pro děti a tomu odpovídá i určitá odlehčenost a nesložitost, ale film mohl být mnohem více infantilní. Já osobně jsem se slušně pobavil. Jestli čekáte animovanou Pomstu Sithů, tak na to zapomeňte, jestli trošku lehčí zábavu ze světa Hvězdných válek, pak by neměl být problém.

Režie: Dave Filoni
Hrají: Matt Lanter, Ashley Eckstein, James Arnold Taylor, Dee Bradley Baker, Tom Kane, Nika Futterman, Ian Abercrombie, Catherine Taber, Samuel L. Jackson, Christopher Lee

guest sfc.Siriustip