2007
Hodnocení čtenáři[3]:
10852x
20.09.2008
apokalypsa

Pusinky

V poslední době se tak trochu roztrhl pytel s nejrůznějšími tituly mapujícími život - náctiletých (např. Snowborďáci nebo Rafťáci), plné nejrůznějších, více či méně vtipných situací, co se nejčastěji točí kolem toho jak někoho dostat do postele. Mohlo by se zdát, že Pusinky jsou jedním z dalších, ale opak je pravdou. Hlavními hrdinkami jsou tentokrát tři dívky - Iška, Karolína a Vendula, které mají čerstvě po maturitě, před sebou Poslední prázdniny s naplánovanou cestou do Holandska, kde chtějí nějaký čas pracovat. Plán je jedna věc, ovšem jeho realizace už druhá. A tak hned na začátku dostávají "přírůstek" do party v podobě Iščina bratra Vojty, který svůj úkol od jejich přísného otce dohlédnout na svou sestru, bere skutečně zodpovědně. Snad až příliš. Čímž se všechno začíná poněkud komplikovat. Ani jedna z holek není jeho přítomností nijak nadšena a zkoušejí všelijaké finty jak se zbavit jeho pečlivého dohledu nebo jej alespoň zkusit zmírnit. Včetně tzv. ženských zbraní :-)Bohužel neúspěšně. Postupem času přichází rozkol v původní jednotě a výlet do Holandska začíná nabývat stále mlhavějších obrysů. I s nechtěným Vojtou v patách.

Zejména tento moment tvoří základ děje, kdy se každá z dívek začíná postupně profilovat jako samostatná osobnost. Na začátku jsou to jen tři bezstarostné holky, zdánlivě všechny stejné, aby později nezávisle na ostatních zjistily, že doba studentského mládí ze střední školy je pryč a přichází život s nímž se musí vyrovnat po svém bez cizí pomoci. Zpočátku mezi nimi dominuje koketní a atraktivní Karolína (Sandra Nováková), co o své přitažlivosti moc dobře ví, aby později převzala taktovku tichá a nenápadná Iška, nucena srovnat se se svojí odlišnou sexuální orientací. Že to pro ni není lehké poznání je nasnadě. Její představitelka Marie Doležalová ji dokázala výborně zahrát a postupem času na sebe strhává hlavní pozornost diváků. Její posmutnělou tvář si budete dlouho pamatovat.

Svou pozitivní roli sehrál dobře napsaný scénář, přes režii mně do té doby naprosto neznámé Karin Babinské, až po hlavní herecké představitelky. Nepochybnou výhodou byl jejich věk, blížící se jejich postavám, které ztvárnily, protože se tak mohly snáze vcítit do způsobu jejich uvažování. Bez nějakých velkých gest, drahých kostýmů a kulis vznikl poutavý příběh o jedné prázdninové dámské jízdě, která skončila zcela jinak než původně měla. Naštěstí pro všechny. Nebýt jí, kdo ví jaké by byly jejich pozdější osudy. Takto v pravý čas nalezly především samy sebe. Někdy o dalším životě rozhodne zdánlivá náhoda - třeba udělat si společný výlet do ciziny do něhož se připlete nežádoucí element. Hezká stránka k filmu s mnoha podrobnostmi je zde.

Režie: Karin Babinská
Hrají: Marie Doležalová, Sandra Nováková, Petra Nesvačilová, Oldřich Hajlich, Mario Kubaš
Délka: 99minut