Beton Kopf Media
Hodnocení čtenáři[2]:
12864x
23.10.2001
mulphia

WUMPSCUT - Wreath of Barbs

Otevíráme brány pekla. Nejočekávanější EBM album roku 2001 je zde. Rudy Ratzinger se svým projektem :WUMPSCUT: útočí opět se stylem sobě vlastním. Mocná melodická síla a silný elektronický náboj, to jsou hlavní aspekty nového alba Wreath of Barbs. Již první skladba dává tušit, že neustále omýlané informace o výměně jeho hudevního hardwaru (PC vyměnil za Apple G4, HD recording system Soundscape HDR-1 nahradil digi001/digidesign a Steinberg Cubase (ne VST, ale 3.0), který používal nahradil Emagic Notator Logic Gold - hlavní použité nástroje na WOB jsou AkaiS5000, RolandJV-2080, RolandJP-8080, Yamaha CS6R a staré dobré MicroWave(I) - nejdůležitější efekty jsou Finalizer, Fireworx a M3000 a samozřejmně mnoho dalších) neměly na vlastním stylu muziky pražádný účinek ne však tak na kvalitě zvuku. Nemůžeš utíkat, nemůžeš dýchat, nemůžeš se hýbat, nemůžeš uniknout. "Opening the gates of hell" skvěle otevírá nové album nazvané Wreath of Barbs. Tradiční zdeformovaný hlas nás bude provázet celým albem. Pokud mu nepomůže nově použitý vocoder (který se již dá tušit v druhé skladbě) či ženský vokál. "Deliverance" je druhá skladba a zároveň se stala prvním singlem alba (zde najdete Deliverance ve 4 verzích spolu s nevydanou skladbou Ruda) a zárověn vychází na limitovaném promo MCD DJ Dwarf One. Nadupaná skladba, která je cítit energií a tepe rychlostí srdce podpořeného anfetaminy. "Wreath of Barbs" titulní skladba alba. Melodická skladba. Vocodérovaný hlas, kterému Rudy jen občas vypomůže.Grinding, binding, taking away, needles above, the prey, wreath of barbs. K této skladbě se také v současné době vztahuje remixovací soutěž. "Dr. Thodt" temná a depresivní skladba, která navazuje atmosféru pitevního sálu. "Má mně rád na operačním stole" říká ženský hlas a přesně tím mapuje libůstky dr. Thodta. "Mankind Disease" akustická kytara vyhrávající téměř vikingsky znějící melodii, podpora smyčců a typický :Wumpscut: bass - bubnový doprovod. Na můj vkus je skladba přespříliš dlouhá a poslední dvě minuty mne opravdu nudí. Ovšem přijde vysvobození v podobě "Christfuck". Rudy se zde téměř zbavil sve typické distorze hlasu a zpívá nám o tom, že "když jsem tě záhlédl ve stínu

vycházejícího slunce vypadala jsi opravdu nádherně". Ovšem - Kristus vyfuckuje s každým. "Troops under fire" rychlá elektro skladba, která zní tak trochu oldschool. Levá, dva, tři, čtyři. Dva ženské samply a typický elektro pochod robotů. "Line of corpses" uvnitř bookletu tohoto alba se vám vtírá do hlavy věta "we will all die in a line of corpses" což je část textu této skladby a po většinu nás o tom ve formě zmutovaného hlasu přesvědčuje na pozadí pomalejšího melodického elektra. "Hate is mine" opět nádherná melodická skladba, žádný pokus uměle vytvořit pocit agrese, ale čistá zhudebněná beznaděj a s ní opět typický Rudyho hlas. "Bleed in silence" pomalá téměř 6-ti minutová skladba kde se jedná o další :W: pochod. "Eclipse" velice důstojný konec alba. Podlé ůvodního proslovu robotického hlasu by člověk očekával, že bude následovat uplně jiný styl muziky než opravdu přijde. Temné trancové pozadí podpořené ženským zpěvem a klidným zlomeným rytmusem. Žádný nářez, ale opravdové zatmění. Doopravdy skvělá píseň na konec skvělého alba. Album je jednoduše dokonalé. Nevim jak bude působit na opravdu zaslepené fandy :W:, možná trochu měkčeji a líbivěji než předchozí alba, ale to nechám na nich.

1. Opening the gates of hell
  2. Deliverance [album mix]
  3. Mankind's disease