12453x
09.11.2001
acidofil

Velvet Acid Christ - Twisted Thought Generator

logo samotných Velvet Acid Christ

logo samotných Velvet Acid Christ

Velvet Acid Christ. skupina, kterou jsem si již po poslechnutí jejich prvního hudebního kousku co se mi dostal do rukou absolutně oblíbil. Co mne zaujalo asi nejvíc bylo jejich pojetí EBMka/industriálu, ke kterému jsou přimíchávány hlavně prvky ACIDu a výjimečně i hiphopu(např "Icon" z vynikajícího alba Fun With Razors/Fun With Knives). Důvodem mého fatálního obdivu je hlavně velké množství energie, které z jejich tvorby čiší(obdobně energické mi příjde snad jen živé zachycení koncertu Front 242).Všem, kteří mají rádi GOA/Psychadelic Trance, nelze jinak než Velvet Acid Christ doporučit, protože genialních analogově znějících bass-linek si užijete opravdu hodně...

Twisted Thought-Generator je zatím jejich poslední album, skládá se z 9 songů, přičemž ze začátku a na konci alba jsou ne zas až tak úžasné a rychlé songy, ale zato zlatý střed alba překypuje energií a jedná se vyloženě o hitové songy, probouzející touhu něco rychle rozsekat, nebo jinak vybít nabitou energii, jako první z těchto "hitovek" se mi zalíbila 3. písnička "Mindphyx(Trip Zone Mix)", ktera by se dala označit opravdu jako dokonalý mix GOA, ACIDu a ebm/indusu, doprovází ho poměrně monotónní technoidní bicí, což mu ale nic neubírá, ba naopak, v podstatě to samé se dá říci o asi nejlepším kousku z tohoto alba - "Never Worship (Bruised Knees Mix)", toto dílko je celé(jak už tomu u EBM bývá) prokládané jakýmsi (nejspíš) vysamplovaným hlasem(sem tam jemně sprostá slova) a pro VAC klasicky zdistorzovaným mužským(a ne tak brutálně zeefektovaným ženským) hlasem, zhruba v půlce songu je menší pauza, po které jsou na chvíli vmíchány breakbeatové bicí... v určitých úsecích si můžeme vychutnat velice zajímavé samply. Dalším super songem je osmička - "Hypersphere (MDMA)", začínající klasickým basákem, poté chytlavou melodií, ke které se přidává opět onen ACIDový zvuk, který doprovází celou písničku, bicí mají opět nádech breakbeatu, jako v každé písničce z tohoto alba i zde najdeme mnoho vrstev překrývajících se zvuků, které tvoří dohromady bezchybný melodický celek.

Zbytek písniček již není na první poslech tak zajímavý, protože vyžadují více poslechů a nemají v sobě již tolik energie, to ovšem neznamená, že jsou horší, v podstatě v každým songu jsou občas hozeny jiné než klasické bicí, a všude lze slyšet geniální zvuky, pocházející z analogových(teď už asi viruálně-analogových) nástrojů tak typických pro GOA a PSY trance... Nikomu nelze jinak než toto perfektní album doporučit, na své si přijdou příznivci EBM, GOA, PSYTRANCEu a hlavně ACIDu!

1. Velvet Pill [Jagged Scar Mix]
    obal desky
  2. Dial 8