music | lyrics | film | diskuse | home | sms | tv | ostatní | guest book nastavení 1 nová zpráva (1) | aktiv (112)
2001
Ninja Tune
11045x
16.12.2001

Up, Bustle And Out - Master Sessions II.

Ninja-tune je dlouho existující label na kterém svojí muziku vydávají umělci jako například Amon Tobin, Clifford Gilberto, Herbaliser nebo nejslavnější Coldcut kteří label vlastní. Vydávají na něm také týpci říkající si Up, Bustle And Out a o jejich novém albu Master Sessions II. si zde můžete přečíst pár řádků.

Stejně jako na předešlém albu Master Sessions I. zde najdete velice kvalitní Acid-Jazz ale o něco více klasické havanské muziky. Jako bonus najdete na CD dva krátkometrážní 8mm filmy ve formátu mpeg (něco na způsob DJ vs VJ).

Nyní se podíváme jednotlivým trackům na zoubek : první pecka, kterou máme možnost slyšet pod prvním filmečkem, nese název Coffee Contamination. Je to perfektní mix Trip-Hopu a Acid-Jazzu. Vedle hip-hopových beatů které se v intervalech na pár sekund breakbeatově zrychlí a zase vrátí do své lenosti, jamuje Andy Hague na svou trumpetu. A že to se svojí trumpetkou umí pěkně rozpálit jste se mohli přesvědčit v tracku Pedestal z debutového alba Portishead - Dummy. Basista spolu s DJem který občas zamixuje nějaký hlásek zde dotváří skvělou atmosféru. Dvojka se jmenuje Mariel Port, Spanish Harlem. Tentokrát nám pánové naservírovali čistokrevný Acid-Jazz. O dokonalý saxofon se postaral Martin Genge a na double-bass si zahrál Jim Barr. Bicí se krásně proplétají s perkusemi a jakýsi "naechovaný" sampl bluesové kytary, co připomíná tvorbu Herbaliser se nevinně line s DJova gramofonu. Třetí Descarga Caraemelo a čtvrtý track Siempre me Levanto jsou klasické havanské písně se španělským (podle mého úsudku) zpěvem, perkusemi, flétnou houslemi prostě nádherná world music. Pětka Órgáno de Bayamo je krátka vsuvka, bez mála dvouminutová ukázka hry flétnu doplněna šrumem z ulice. Šestým songem Sane Men Surround se nám deska opět rozjíždí více do Ninja-tuneovského stylu. Začíná samplem psacího stroje a pokračuje basou opět Jima Barra. Bicí zatím jenom naznačují jednoduchý rytmus a rozhrává se harmonika na kterou si zafoukal Keith Warmington Melodie mi trošku připomíná jeden český film na jehož název si ale nevzpomenu. Ale důležitější je zde říci, že tento track má hodně dubový výraz. Jazz Sepulchre. Sedmička svítí na displayi discmanu a temné beaty doprovázené ambientními samply, basou a barovým klavírem se potkávají se samplem jednoduché melodie saxofonu. Potlesk, ano potlesk si tento track zaslouží a také ho uslyšíte. A už se rozjíždí nejenergičtější, nejrychlejší a nejživočišnější track z alba Master Sessions II.Dominoe Boys. Nakopne Vás ostrým hip-hopovým rytmem který se po první minutě zklidní a dá prostor basové kytaře hnané přes wah-wah. Saxofon Martina Gengeho Vás zvedne ze židle a donutí skákat radostí po bytě. 11/10 dokonalost 3x sláva hurá jupí!!!. Barrio Beats uslyšite pustíte-li si druhý filmek který se nachází na CD. Flangované bicí spolu s hammondkami krásně zklidní atmosféru. Po energické osmičce potěší pohodový jazzy Trip-hop. Skvěle zapadne sampl "barrio beats!" křicích dětí. Rough Plough, Diamond Meedle toť desítka...začátek tvoří mluvené slovo a pár scratchů. Postupně se přidají filtrované beaty které se po chvíli ustálí a jedou si hezky ve své rovnice, breakují a buší do Vás svůj rytmus. V tomto tracku je použito nejvíce elektronických fíglů z celého alba. Hemží se to tu samým efektem a samplerem. Smutnější atmosféru navodí jedenáctý track Peňalver, El Hombre. Otevírá závěrečnou trojici stop kubánské muziky. Dvanáctý Pícazón a poslední závěrečný, nešťastně šťastný třináctý track Made in Cuba, part II uzavírají toto album.Made in Cuba, part II zní jak nelegálně pořízená nahrávka z koncertu chansonierky Muriel Mathieu...jako bych viděl to krátké černé mikádo s rovně střiženou ofinou. Ale podobnost tohoto songu s tvorbou Muriel Mathieu je nejspíš čistě náhodná Klasická Španělka a ženský zpěv...atmosféra jako z Rodriguezových filmů.

Co říci závěrem?... Máte-li zrovna náladu na album plné živé world music mísící se z Acid-Jazzem, triphopem a různými styly máte možnost vplout do světa Up, Bustle And Out, je to ta správná volba. A jestli Vás zajímá jak se vyvinul zvuk této kapely od jejich předešlé tvorby, dovolím si tvrdit, že splní to co očekáváte.

alex cuban!8/10
quest Hnus