Warner Brothers
Hodnocení čtenáři[7]:
27962x
27.05.2003
necrofil

Original Soundtrack - The Matrix Reloaded

22.5. měl v našich kinech premiéru jeden z nejočekávanějších filmů tohoto roku a to pokračování kultovního snímku Matrix. Společně s filmem Matrix 2 : Reloaded přichází na trh i počítačová hra Enter The Matrix, ke které vytvořil hudbu Chris Vrenna (Nine Inch Nails) a hlavně také originální filmový soundtrack (OST).

Soundtrack se skládá ze dvou CDs, s tím že první cd obsahuje směsici převážně nových skladeb od více či méně známých interpretů a druhé cd je zaplněno originální hudbou stvořenou přímo pro Matrix. Po excelentním soundtracku k prvnímu dílu matrixu se netrpělivě čekalo nejen na film ale především také na to s čím producenti přijdou tentokrát a které interprety se jím podaří na soundtrack vmasírovat. Ovšem jak se zdá překonat kvality prvního soundtracku obsahující skladby od interpretů jako Ministry, Prodigy nebo Meat Beat Manifesto není věc jednoduchá, a pokud producenti v oblasti vybírání interpretů předvedou to co předvedli pak je to věc naprosto nereálná.

Už úvod alba je více než nešťastný, umístit naprosto nevýraznou instrumentálku "Session" od Linkin Park na úvod jednoho z nejočekánějších soundtracků poslední doby je přecejen značně tragické řešení. Další skladbou je track od amerického antichrista a reverenda Marilyna Mansona, která sice hudebně nepřináší naprosto nic nového či zajímavého, nicméňe název skladby "This Is The New Shit" alespoň napovídá o kvalitě celého soundtracku a vysvětluje že velká část alba je sice nová ale je to prostě shit. Třetí kousek je jedno z mála světlých míst celého OST a zároveň zřejmě jeho nejlepší skladba, je jím titulní song "Reloaded" od Roba Zombieho se kterým mu svou bezchybnou elektronikou a unikátními zvukovými kolážemi pomáhal Charlie Clouser (Nine Inch Nails). Další v pořadí je k Matrixu atmosféricky ladící instrumentální skladba "Furious Angel" od Roba Dougana, která ukončuje první část soundtracku, která se dá ještě poslouchat. Poté totiž máte nemilou možnost poslechu jádra celého soundtracku, které je složené ze sedmi songů, u kterých jak se zdá se producenti předháněli v tom, kdo z nich soundtrack zprasí nejvíce.Tuto tragickou část otvírají Deftones se svojí vlažnou až uspávací skladbou "Lucky You". Následuje instrumentální skladba "The Passportal" od Team Sleep, která je naštěstí natolik krátká a nevýrazná že si ji ani nevšimnete. Sedmou skladbu obstarávají P.O.D., kteří by se bez nadsázky dali označit jako dokonalý příklad celkového úpadku hudební kvality posledních let vůbec, jejich song Sleeping Awake jejich špatnou pověst dokonale potvrzuje a nutí vás tak co nejrychleji skipnout na další track v pořadí. Když už si začínáte myslet, že horší už to být nemůže, excelentním způsobem vás v omyl uvedou naprosto neznámí Unloco se svým příšerným výtvorem "Bruises", který připomíná dílo nasraných náctiletých amatérů, kteří se sešli v garáži kde si vylili své pochopitelné osobní neúspěchy. Další skladbou je "Calm Like A Bomb" od téměř legendárních Rage Against The Machine, nicméně pokud věříte v rovnici "dobrá skupina = dobrý song", pak budete nejspíš maximálně zklamáni, tento kousek se tváří jako jednoznačný odpad z dílny dnes již neexistujících Rage. Dvojice instrumentálních skladeb která uzavírá tuto tragickou část soundtracku je víceméně nudná záležitost v podání Paula Oakenfolda se skladbou "Dread Rock" a "Zion" od Fluke. V obou případech se jedná o taneční instrumentálky, které nejsou schopny zaujmout naprosto ničím a jen vás tak dokonale ujišťují o zoufalosti celého soundtracku. První cd soundtracku uzavírají Dave Matthews Band svým songem "When The World Ends"v remixu Oakenfolda, který je spolu s dříve zmíněným "Reloaded" jediný track který se zde dá označit za opravdu kvalitní. Bohužel už ho stejně nejspíš nebudete vnímat v okamžiku kdy po vyslechnutí předchozího bezceného odpadu vzdáváte veškeré naděje na poslech alespoň nějaké dobré písničky, ve chvíli kdy už jste nudou usnuli nebo nasraní rozmačkali matrix cd a rozbili váš audio system.

Druhé cd skládající se většinou z originální orchestrální hudby zkomponované přímo pro Matrix:Reloaded od amerického skladatele Dona Davise je svou kvalitou mnohem výše než CD_1. O první dvě skladby "Maintitle" a "Trinity Dream" se postaral sám Don Davis a jeho symfonický orchestr. Další kousek představuje minutovou instrumentálku "Teahouse" od Juno Reactor, kterým s performací taiko drums pomohli mistři ve svém oboru Gocoo. Čtvrtý song představuje opět v celkem dobré formě Roba Dougana skladbou "Chateau", která je stejně jako song na prvním cd "furious Angel" poměrně zdařilá instrumentální skladba opírající se především o smyčce a elektroniku. Další dvě skladby se dají lehce označit za jednoznačný highlitght celého soundtracku, sou jimi dokonalé instrumentální skladby Dona Davise a jeho orchestru, kterému více než výrazně pomohli legendární Juno Reactor. V obou případech, jak v tracku "Mona Lisa" tak v šesté "Burly Brawl" se jedná o naprosto bezchybný mix symfonického orchestru a elektronického umění Juno Reactor. O uzavření celého soundtracku se postaral opět Don Davis svým 18ti minutovým opusem "matrix reloaded" Suite, který alespoň částečně dává zapomenout na naprosto katastrofální úroveň kvality prvního cd a snad tak zabraňuje případným sebevraždám fatálních Matrix fanoušků, kteří se těšili na povedený soundtrack.

O povedeném soundtracku se tedy logicky rozhodně mluvit nedá, nicméně pokud jste fanoušky orchsetrální hudby tak si alespoň užijete druhé cd, které zde slouží jako imaginární náplast na velmi hluboké tržné rány způsobené diskem prvním.

tracklitst CD1:
  1. Linkin Park - Session
  2. Marilyn Manson - This Is the New Shit