music | lyrics | film | diskuse | home | sms | tv | ostatní | guest book nastavení 1 nová zpráva (1) | aktiv (140)
1996
Instinct
14138x
12.04.2001

Exodus quartet - Way out there

Na kompilacích jednoho z nejlepších Acid Jazzových labelů Instinct se objevovali vždy samé skvělé kousky. Nejvíce byli zastoupeny kapely Soundscape UK, Sharpshooters a na kompilaci Acid Jazz hits 2000 se objevila kapela Exodus Quartet se skladbou Los gatos.

Do rukou (nebo spíš do uší) se mi dostalo jejich album Way Out There z roku 1996 Je to album nabité nepřekonatelnou Jazzovou energií, je naplněné Jazzem tak akorát aby se do něj vešla přiměřená dávka beatů za které by se nemuseli stydět i ti největší mistři z Ninja Tune, hip-hopové bicí jsou protkány skvělými činely a všelijakými africkými bubny. Nejen v bubnech ale Exodus Quartet vynikají, božský zvuk "Hammondek" můžete slyšet v nejedné skladbě. Důkazem toho, že Hammondky u Exodus Quartet nezahálí je jeden z nejpovedenějších songů s názvem "What's That".

Dalším důležitým nástrojem který tito jazzmani dokonale ovládají je saxofon, na tomto albu byl použit téměř v každé skladbě, kromě geniálního trip-hopového songu "The Far East Coast" kde ho nahradili úchvatně indicky znějící samply. Když pominu temnější "The Far East Coast" tak se celé album nese v pohodové atmosféře, všechny píšťalky, trumpetky a saxíky se skvěle prolínají a dobře do sebe zapadají, vokálů si sice neužijete vůbec (když nepočítám scratchovanou slabiku "a" tak jediný hlas je použit ve stejnojmeném songu "What's That" a v   žensky zpívané skladbě Corcovado.), ale za to si užijete také latinsko amerických rytmů např. ve výše zmiňovaném tracku Los gatos, nebo opravdu povedených klavírních melodií.

Exodus Quartet mají svůj osobitý originální styl, uvedené nástroje využívají naplno a zacházet s nimi rozhodně umí, dokáží vytvořit nezapomenutelnou atmosféru a zpříjemnit náladu. I když skoro v každém druhém songu slyšíte Hammondky a saxofon ani na chvíli Vás to nenudí, protože zvuk je pokaždé o něco jiný a melodie které z alba Way Out There vycházejí jsou v každé skladbě na té nejlepší úrovni.

Velká škoda je, že těžko budete Exodus Quartet hledat v Českém music shopu, ale to, že se zde ty méně známé věci sehnat nedají je již bohužel v této zemi považováno za "normální" a ti jedinci kterým nestačí pár skladeb na kompilacích jsou odkázání na internet, nebo na výlet do zahraničí.

guest summer
todzo exodus quartet