2002
22850x
19.11.2004
Erased

Bomfunk MC's - Burnin' Sneakers

V úvodu bych si rád zacitoval moji oblíbenou větu: "Všechno dobré pochází ze Suomi Finland"!!!

Finská partička, kterou už od začátku vede a za všechny pravosti a nepravosti může on, týpek jménem Ebanks [spolupracoval třeba na Radium Round od Waltari:)], je zajímavá nejen svou hudbou, ale i svým stylem, jakým dává najevo své názory. V roce 1998 vydala slavné album "In Stereo", na kterém byl vydán i veleslavný singl FREESTYLER. KDO by ho neznal? Ten hnul světovými hitparádami tak, že se držel několik týdnů na prvních místech a absolutně odpoutala svým bezkonkurenčním samplem a stylem, jakým byla pojata. A to byla sestavena pouze z digitálních zvuků a ze zvuků nahraných externě. Jinak žádné nástroje na živo! Maximálně ta havajská kytara a that's all:)) Kritikou i obecenstvem přijata. Dodnes ji uslyšíte v rádiích a každý ji zná.

Problém [nebo jak o říci] Bomfunk MC's byl, že nehráli žádný z dosud přístupných hudebních žánrů. Proto se pan Ebanks podrbal na hlavě a vymyslel si takzvaný "Electric Dance" a bylo vymalováno:) Ten v sobě kloubí prvky dance, disco, techno, haus, rap, hip-hop, funerals, samba, metal, blues, tango, rock, funk, jazz, punk, humpa a takovéto podobnosti. Ale nezaměřily se na určitý styl hudby a udělaly si prostě svůj.

Krom toho se daly dohromady s finskou breakovou skupinu se jménem "B-Boys & B-Girls:", se kterými pořádají turné a dělají koncerty.

Kdybyste si pouštěli "In Stereo" pořád dokola a najednou si pustíte na jeden poslech nějakou písničku z "Burnin' Sneakers", řeknete si: "Áááá, starý dobrý bomfunky!". Ale pokud si budete pouštět BS pořád dokola, zjistíte, jak moc se jejich muzika posunula dopředu. Tak má vypadat evoluční revoluce! Tak se nám to líbí! Podle mého soudu je tu více "vypalovaček" než na IS, opravdu si budete po poslechu v duchu přehrávat ty chytlavé samply a melodie..

První singl "Super Electric" se v ČR bohužel neobjevil, i když se v britském žebříčku umístil na prvním místě a držel se tam asi 5 týdnů. Je to asi nejlepší píseň alba. Druhý singl se zpěvným vokálem (MAX'C) "Live Your Life" patří k dalším povedenějším věcem, co tahle deska nabízí. Oproti tomu, se krčí skladba "Throw 1 Back At Cha", která i když s povedenou melodií připomíná doby dávné, kdy se do rapovaných skladeb přidal juchající dav fanynek a se stylem hudby Bomfunk MC's se ani na toto album moc nehodí. Největší překvapení celé desky přichází v "Something Goin' On" s hostující vokalistkou Jessicou Folcker. Svým chytlavým refrénem je to však největší kandidát na hit. Tato píseň byla i zařazena na "SOUNDTRACK - The Official Album of the 2002 Fifa World Cup."

Opravdu stojí za poslech věci jako "Back To Back", "Where's The Party At" nebo dokonce "We R Atomic". Opravdu moc podařené věci!

Narozdíl od Waltari nebo Mr. Bungle je tato hudba "odlehčenější" a stravitelnější, díky své složité jednoduchosti. Proto to CDčko můžete poslochat pořád dokola a dokola.. A garantuji, že se Vám to jen tak neoposlouchá, protože tohle je fakt síla!! Mohu pouze doporučit! Zvláště těm, co se líbilo album IS!! Nebudete zklamáni!

Tracklist:
  1. Super Electric
  2. Put Ya Hands Up