28.03.2024
music | lyrics | film | diskuse | home | sms | tv | ostatní | guest book nastavení 1 nová zpráva (1) | aktiv (115)
2000
10711x
02.12.2000

X-Men

Je obvyklé, že podle úspěšných filmů vznikají různé seriály, knihy, počítačové hry či comicsy, ale aby tomu bylo naopak to už se tak často nestává, tedy alespoň v případě počítačových her a comicsů, u PC her sice není situace tak špatná, pár „záblesků“ se objevilo, stačí připomenout Super Mario Brothers, Street Fighter, skvělý Mortal Kombat, pokračovaní Mortal Kombat Annihilation (u nás pod názvem Mortal Kombat 2) nebo plánovaný Tomb Raider, ale v případě comicsů je situace doslova zoufalá (tedy alespoň, co se kvality týče), přestože podle mého názoru se námětů najde více než dost, ale nyní by se mělo vše změnit, na plátna přichází nový projekt nazvaný X-Men, a podle všeho se máme na co těšit...

Nejdříve by asi nebylo od věci si něco o X-Men říci, X-Men je jeden z nejúspěšnějších comicsových projektů. Jejich začátek nastal v roce 1965 spojením dvou comicsových legend kreslíře Jacka Kirby a Stana Lee, a od té doby jeho popularita jen a jen roste, ovšem stále jsem ještě nezodpověděl otázku, co je to X-Men, X-Men je skupina svérázných postav vybavených abnormálními schopnostmi, jež mají díky tomu, že u nich došlo ke genetickým mutacím (proto jsou nazývání mutanti), ovšem nejsou jediní, mutantů je mnohem víc a někteří se samozřejmě svých schopností zneužívají, a proto Profesor X založil skupinu X-Men, jejímž hlavním cílem je zastavit činnost těchto mutantů. Tento tým původně tvořily Profesor X, Cyclops, Beast, Angel, Marvel Girl a Iceman, ale za 35 let došlo k mnoha změnám, takže pokud se někdy v Čechách dostanete k tomuto comicsu nedivte se, že narazíte na mnoho nových postav, v týmu X-Men se vystřídalo několik desítek postav, což ovšem není pro nás tak důležité, pro nás je hlavní, kdo se objeví ve filmové podobě tohoto comicsu, tak čtěte pozorně:

Jistě, že nesmí chybět Profesor X (Patric Stewart) jež je vybaven telepatickými schopnostmi a není pro něj problémem nahlížet do lidské mysli, dále Cyclops (James Marsden) jež je velitelem X-Menů a je schopen soustředit energetické paprsky vystřelující z očí, Jean Grey (Famke Janssen), která ovládá telepatii a telekinezi, počasí ovládající Storm (Halle Berry) a Wolverine (Hugh Jackman), jež se dokáže velice rychle uzdravit, je vybaven mnohem lepšími smysly než člověk a také má rukou skryty tři páry devíti palcových drápů z nejtvrdšího kovu na světě Adamantu (specialita comixového giganta Marvelu), dále se zde objevuje Rogue (Anna Paquin), která také stojí na straně X-Menů, proti nim stojí Magneto (Ian McKellen), který je přezdíván „Mistrem magnetismu“, ten býval spojencem Profesora X, ale díky jejich rozdílným názorům jsou z nich úhlavní nepřátelé, čímž ovšem výčet postav nekončí, setkáme se zde například s Mystique (Rebecca Romjin), Sabretooth (Tyler Mane) či Toad (Ray Park).

A co můžeme očekávat? Samozřejmě skvělé herecké obsazení, propracované bojové scény (to zaručují, především skvělý australský herec Hugh Jackman, Rebecca Romijn- Stamos a také Ray Park jehož specialitou je Wu Shu, jež pracoval jako kaskadér na Mortal Kombat 2 a ztvárnil také Dartha Maula v Star Wars: Epizoda I. Skrytá hrozba či bezhlavého jezdce v Ospalé díře) , dokonalé vizuální efekty, což vše je zárukou kvality a zábavy.

Režie: Bryan Singer

guest Xmen
guest RE: shit2