19325x
30.11.2003
necrofil

Underworld

An Immortal Battle for Supermacy

An Immortal Battle for Supermacy

S x měsíčním spožděním, způsobeným nikdy nekončící zaostalostí České Republiky naprosto ve všem, měl 27.11. premiéru jeden z nejočekávanějších snímků poslední doby Underworld. Aktuální dílo režiséra Lena Wiesemana, které se zaměřuje na odvěký souboj dvou možná vůbec nejzásadnějších "klanů" a to upírů a lykanů (vlkodlaci), má poměrně značný potenciál, nicméně obsahuje několik více než fatálních důvodů, proč svůj potenciál nikdy nemůže naplnit. Asi nejzásadnějším z nich je fakt, že je to co se produkce i většiny herců týče Britský film. Anglie je jedna z mála zemí, která svojí jednoznačnou zoufalostí občas konkuruje i naší milované vlasti a tak je zde už z principu velmi velká pravděpodobnost přeměny nadějně se tvářícího filmu v totální brak. Dalším z velmi znepokojujících faktů je rozpočet filmu, který je pouhých 20 milionů dolarů. Pro srovnání, tématicky podobný Blade, který také neoplýval bůhvíjak úžasnou kvalitou, měl rozpočet více než 3x větší. Poslední zásadní negativní vlastnost o které se zmíním hned na začátku, je na první pohled velmi tragické herecké obsazení. Například druhá nejzásadnější postava filmu, Scott Speedman před Underworldem nemá v podstatě žádnou respektuhodnou hereckou historii.

Celý Underworld se bez vyjímky odehrává ve velmi hnusném, špinavém a civilizací zlikvidovaném městě, které by tak mohlo svými negativními atributy připomínat Prahu, nicméně se jedná nejspíš o jinou díru. Ve filmu nebyla řečena přesná lokace, ale natáčení za účelem snížení rozpočtu probíhalo v Budapešti.

Master

Master

Příběh díky jeho neoriginalitě rozhodně nemá smysl jakkoliv detailně rozebírat a tak jen stručně. Zuří boj mezi upíry a lykany, kteří v čele s vůdcem Lucianem (Michael Sheen) zjistí, že pokud najdou potomka legendárního historického lorda a získají jeho krev, pak s její pomocí dosáhnou stavu nesmrtelnosti. Oním potomkem je nic netušící doktor (zatím normální člověk) Michael Corvin (Scott Speedman). Záměru lykanů si však všimne hlavní hrdinka, poměrně pěkná, goticky oděná upírka Selene (Kate Beckinsale), která vezme Corvina pod svou ochranu a plány vlkodlaků tak značně zkomplikuje. Vůdci werewolfů se ale podaří Michaela kousnout a tak se z něj v průběhu celého filmu pomalu stává jeden z nich. Následuje fáze, kdy se do sebe Michael a Selene zamilují a celý příběh začne značně připomínat Romea a Julii. Nechybí ani intriky, kdy momentální master upírů, Kraven (Shane Brolly), který je jinak velice sympatický a správně zoufale posedlý Selene, začne tajně spolupracovat s lykany. A nakonec dojde i na resurekci nejstaršího z upírů, legendárního Viktora (Bill Nighy), o kterém jako o jediném můžu říct, že na mě opravdu pozitivně zapůsobil. Nejen svým hereckým výkonem, ale především pak svým majestátním stylem a bezchybným pláštěm. Jako finální věc prozradím, že je to opět Viktor (konkrétně jeho hlava) kdo hraje hlavní roli ve finální, zřejmě nejlepší scéně filmu.

Angry Vampire_Gothic Chick

Angry Vampire_Gothic Chick

Po shlédnutí nejen této scény, ale i v podstatě zbytku celého Underworldu si všimnete další ne příliš lichotivé vlastnosti filmu a to je jeho kopírovaní snad všeho. Od Matrixu, z kterého si vzal akční scény v čele s bullet-timem, přes Bladea a Resident Evila, které kopíruje také více než zdatně, až po snímky jako např. legendární The Crow. I přes veškeré negativní vlastnosti se však jedná o alespoň slabý, průměrný akční snímek, který mohl díky britské produkci dopadnout ještě hůře, ale bohužel díky skvělému potenciálu také mnohem lépe. Už teď je jasné, že režisér Len Wieseman, který se během natáčení zasnoubil s představitelkou hlavní role Kate Beckinsale, plánuje natočit další dva díly a zkompletovat tak další z mnoha trilogií. Nezbývá než doufat v jejich mnohem lepší provedení a popřát panu režisérovi k nějakému zázračnému získání talentu, kterým příliš neoplývá a koneckonců podobný wish můžu poslat i na adresu většiny zůčastněných herců.

Modrý Agresor

Modrý Agresor

Na konec musím ještě zmínit originální soundtrack k Underworldu, který se díky produkci Dannyho Lohnera z Nine Inch Nails stal bez jakékoliv nadsázky jednou z nejlepších záležitostí na poli soundtracků posledních let. Detailní info o této soundtrackové bombě si můžete přečíst ZDE. Bohužel ve filmu je z této hudby použito opravdu minimum a pokud nepočítám remix Judith ve scéně s útěkem Romea a Julie před Lucianem a závěrečné titulky, pak neuslyšíte v podstatě nic.

Nebýt naprosto maximálně zvrhlé a filní akce, která následovala Underworldu a jež mě naplnila xxkrát větší satisfakcí, nežli samotný film, pak bych shlédnutí podsvětí považoval za jednoznačný proces vyhození peněz a vyplýtvání mých drahocených dvou hodin.

Režie: Len Wieseman
Hrají: Kate Beckinsale, Bill Nighy, Shane Brolly, Sophia Myles, Scott Speedman, Michael Sheen
Délka: 121minut