music | lyrics | film | diskuse | home | sms | tv | ostatní | guest book nastavení 1 nová zpráva (1) | aktiv (116)
2007
Hodnocení čtenáři[6]:
12316x
27.01.2008

Transformers

Já jsem jich pár měl. A dost dětí z okolí mi je závidělo. Jasně, že je řeč o legendárních hraček Transformers. Moc by mě překvapilo, kdyby někdo nevěděl, co Transformers jsou, ale kdyby se náhodou někdo takový našel, tak jde o hračky v podobě aut, helikoptér, letadel a podobně, které můžete za pár chvilek přeskládat v robota. Jednoduchý, ale dobrý nápad. Tak dobrý, že jsou Transformers už po mnoho let velkým hitem mezi dalšími a dalšími generacemi dětí.

Kromě hraček existují i comicsy nebo kreslené seriály, všechno se značkou Transfomers je obvykle hitem. A dvojnásobně to platí pro filmovou verzi. Tu režíroval samotný mistr blockbusterů Michael Bay a při překvapivě nízkém rozpočtu 150 milionů dolarů (ono to není zase tak málo peněz, ale až uvidíte, co se v Transformers děje, tak si budete hodně lámat hlavu nad tím, jak se Bayovi podařilo vše natočit za takovou částku) vydělal film jen v kinech více než 700 milionů dolarů.

Upřímně řečeno jsem před sledováním Transformers přemýšlel, jaký příběh asi bude mít titul, kde se roboti mění v „káry“. Naštěstí scénář se zase netváří až tak vážně a nenutí vás přijmout myšlenku toho, že vaše stará „škodovka“ se může v okamžiku změnit v desetimetrového mechanického mimozemšťana jako daný fakt. Děj o před tisíci lety propuknuvší válce na daleké planetě, která se přesunula na naši zem je tu spíše proto, aby se na něj mohlo „nalepit“ plno skvělých a dechberoucích akčních scén.

A že ty se opravdu povedly. Střety Transformers jsou úchvatné. Roboti bojující v ulicích města, ale i nad nimi uchvátí každého fanouška pořádné akce. Několik obrovských myslících strojů bojuje na pěsti, pod nimi zmateně pobíhají civilisté, mezi nimi kličkují střílející vojáci a nad hlavami prolétávají stíhačky, takhle má vypadat pořádný popcornový biják. Bay s pomocí Transformers vytřel všem ostatním zrak a ukázal, co to je blockbuster.

Když se zrovna nestřílí nebo něco nevybuchuje (což se ale děje většinu času), nudit se také nebudete. Film je prošpikovaný skvělými hláškami a povedeným humorem. Neproběhne snad minuta, aby některý z hlavních hrdinů neřekl něco, co vás takzvaně „rozsekne“ a vyvolá úsměv na obličeji. Jen, abyste měli představu o čem mluvím, tak například se dočkáte scény, kdy maminka vyslýchá svého pubertálního syna (zatímco dívka jeho snů je schovaná kousek od nich), proč se zamykal v pokoji a nakonec ho začne poučovat o tom, že pokud masturboval, nemá se za co stydět.

Transformers nabízejí hned několik komických charakterů, které ovšem nejsou trapné, ale daří se jím diváka skutečně pobavit. Hlavním hrdinou je mladík Sam (Shia LeBeouf), jehož předek už měl s Transformers své dočinění. Po jeho boku stojí jeho spolužačka Mikaela (Megan Fox), která je z ústředního páru ta „drsnější“. Nejen oni budou ve středu dění, ještě je tu několik důležitých postav, kterým se dostane dostatek prostoru, aniž byste měli pocit, že některá z nich je zbytečná. Co se týče Transformers, tak z počátku jsem měl strach, že nerozeznám, který je který, ale jejich zpracování je natolik povedené, že za pár chvil už budete vědět, kdo je kdo.

Roboti jsou zpracováni opravdu na jedničku. Opravdu jsem se nestačil divit, jak Bayovi povedlo napěchovat film tak skvělými triky až po okraj. Některé projekty nenabídnout ani polovinu toho, co Transformers, ale jsou ještě o pár milionů dražší.

Transformers jsou podívanou, jakou byste od filmu tohoto ražení čekali. Dostanete monumentální vizuální show, která nešetří nejen triky, ale i sympatickými charaktery, hláškami a humorem. Vše dostanete ve vrchovatém množství a ani chvilku se u sledování nebudete nudit. Pokud tedy umíte zapojit fantasii a sledovat film, kde se dopravní prostředky mění v roboty pro vás není problém. Mimochodem, pokračování se chystá na příští rok.

Režie: Michael Bay
Hrají: Shia LeBeouf, Megan Fox, Josh Duhamel, Tyrese Gibson, Rachael Taylor, Anthony Anderson, Jon Voight, John Turturro, Michael O´Neill, Kevin Dunn, Amaury Nolasco, Julie White

guest forum tf komunity