music | lyrics | film | diskuse | home | sms | tv | ostatní | guest book nastavení 1 nová zpráva (1) | aktiv (80)
2001
Hodnocení čtenáři[4]:
15107x
26.08.2001

Tomb Raider - Lara Croft

Jméno Lara Croft patří jedné z nejpopulárnějších postav průmyslu počítačových her. Lara, je hlavní hrdinkou hry Tomb Raider, která se pyšní značným úspěchem a zasloužila si nejedno herní pokračování.. Zástupci mužského pohlaví bez rozdílu věku jí obdivují, její plakáty jim visí nad postelemi a na monitorech jejich PC se prohání krásná, virtuálně - prsatá archeoložka Lara.

Nyní přejděme od počítačové hry k filmu. Příběh Lady Lary Croft převedený na filmová plátna se mám ten pocit nikdy v herní sérii neobjevil a je na hře nezávislý. Dcera velmi bohatého archeologa Lorda Crofta, Lara, najde jednoho dne v tajné skrýši svého domu starobylé hodiny ve kterých je ukryto jakési " vševidoucí oko". Po něm pátrá podivínský "řád Osvícených" a jejich vyslanec pan Manfred Powell. Ten se snaží zmocnit trojúhelníku kterým je možno, při určité konstelaci hvězd ovládnout prostor a čas. Za pomoci armády najatých vojáků a vykradače hrobů ALexe Westa, který má mimo jiné pletky s Larou se snaží druhou polovinu již zmiňovaného trojúhelníku získat. Neohrožená Lara se vrhá střemhlav do každé akce a za každou cenu musí těmto magorům zabránit v ovládnutí času. Jenže kdyby měla Lara onen trojúhelník mohla by zabránit smrti svého otce a mít vlastně neomezenou moc po které prahne i Powell. Zvítězí nad Larou její touha po svém otci nebo pochopí, že s časem si není radno zahrávat........

Bohužel v dnešní době skoro každý cítí za vším peníze a snaží se nahrabat si pořádný balík. Z úspěchu hry Tomb Raider se dalo vytěžit hodně peněz, ale proč si nevydělat víc?.....ještě víc....mnohem mnohem víc!!! PRACHY PRACHY PRACHYYYYYY!!!!!!! Lidé si naší hru kupují a má úspěch, když podle ní uděláme film určitě nám to vydělá spousty peněz. Na film půjde každý kdo má Laru rád a takových je na světě nespočet. Vymyslíme nějaký jednoduchý příběh, z pár filmů si něco půjčíme a okořeníme to rychlými střihy. To určitě zapůsobí. A když navíc rozjedeme velkou reklamní kampaň, určitě se nám to vrátí i s vysokými úroky.

Tak asi takhle, řekl bych, postupovali tvůrci filmu Tomb Raider. Jenže ony jaksi ty veškeré ingredience jako, speciální efekty, bleskové střihy, bojové scény apod. příliš nepůsobí a divák se po první akční scéně ze srdce zasměje. Na Angelinu Jolie v roli Lary Croft se dívá opravdu hezky, její křivky jsou perfektní , dokonalý obličej spolu s krásnou postavou z ní dělá opravdovou "femme fatale". Herecké výkony všech herců, včetně Angeliny jsou ucházející. Nutno zmínit Chrise Barrieho, známou to postavičku z oblíbeného seriálu Červený Trpaslík a Johna Voighta, který si otcovskou roli střihl hned dvakrát a sice jako otec Lary Croft ve filmu a jako tatík divoké Angeliny v reálu.

Je vidět, že Angelina na sobě zapracovala a zajisté podstoupila nejeden bojový trénink. Bojové scény jsou sice celkem povedené ale nijak zvlášť oslňující, Navíc jsou vyvedeny s určitou nadsázkou a humorem, což do sebe, podle mého názoru příliš nezapadá. Ano, vzpomeneme - li na filmy s Budem Spencerem a Terrencem Hillem, pak jistě, ale pokud si dobře pamatuji tak hra moc humorná nebyla a byla to čistá akce. Když už se tvůrci snažili opepřit film humorem, měli si dát více záležet. Ale abych pořád film jen nekritizoval, pojďme odkrýt jeho světlá místa. Velkým plusem filmu Tomb Raider je kvalitní Soundtrack který obsahuje velká hudební jména jako: Nine Inch Nails, Fluke, Chemical Brothers, ale bohužel také Missy Eliot která zhnusila svým odporným songem, Get ur Freak on. Dalšími klady jsou pak postavy dvou pomatených Lařiných sluhů (až uvidíte Chrise Barrieho, nemůžete si nevzpomenout na ubožáka Rimmera) které docela dobře do příběhu sedly a opravdu povedená scéna kdy se Lara sprchuje. Bohužel už mě, ale došla slova chvály a dalším rozebíráním kvalit tohoto filmu bych se dobral jen vulgárních výrazů a velmi špatné kritky.

Hodnocení: Závaba poloviční, atmosféra nulová. Na reklamním letáčku se dočtete, že Lara Croft je Bond a Indiana Jones v dokonalém ženském těle. To je sice pravda jenže kvalit těchto filmů nejen, že nedosahuje Tomb Raider. Je to pouze jejich špatná napodobenina.

Režie: Simon West
Hrají: Angelina Jolie, Jon Voight, Noah Taylor, Iain Glen, Chris Barrie

Moonlas sexi