19.04.2024
music | lyrics | film | diskuse | home | sms | tv | ostatní | guest book nastavení 1 nová zpráva (1) | aktiv (109)
Hodnocení čtenáři[6]:
20593x
06.11.2004

Tajemství Titaniku 3D - Ghosts of the abyss

James Cameron se v podobě dokumentu vrátil k látce, která mu přinesla filmovou nesmrtelnost- k Titaniku. Ale nebojte se! Žádný Leonardo di Caprio ve filmu neběhá, nejedná se o lovestory, Tajemství Titaniku 3D je dokument se vším všudy a ještě s něčím navíc. Tím „navíc“ je třetí rozměr. Film se promítá ve 3D kině Oskar Imax a k jeho sledování musíte mít na očích speciální brýle, které vám půvabné uvaděčky zapůjčí při vstupu do sálu. Bez brýlí je obraz normálně 2D (jak ubohé) a ještě k tomu rozmazaný.

Oskar Imax jsem navštívil poprvé a byl jsem hodně zvědavý, jak působivé to doopravdy je, protože reklamy dokážou udělat ze zrezivělého trabanta prvotřídní ferari. Před začátkem projekce musíte strpět povídání o tom, jak je Oskar Imax skvělý, Jedinečný… no prostě takový ty narcistický žvásty, které vás spíš odradí, než nalákají. Výborné je, že 3D brýle se dají bez problémů nasadit i přes dioptrické brýle. A jaký je doopravdy ten prostorový efekt? Je poznat, že se nejedná o realitu, ale jinak je to opravdu perfektní, jako kdybyste byli přímo tam. Při rychlejších pohybech kamery je obraz mírně rozostřen, zvláště na okrajích zorného pole, pomalejší záběry jsou rozhodně lepší. Celkově se to dá přirovnat k těm 3D obrázkům, které byly kdysi v módě, a u kterých jsem strávil dlouhé hodiny a nic na nich neviděl. Nakonec se mi to podařilo, ale dalo to hodně práce a pak mě z toho bolely oči. Při sledování 3 D filmu se vám někdy může stát, že se jakoby začnete houpat, což po krátkém zavření očí naštěstí zmizí.

Dokument samotný mapuje expedici, která se vydala k potopenému Titaniku. Vášeň Jamese Camerona pro mořské hlubiny je všeobecně známa a tento film je jejím živým důkazem. Je vidět jak Camerona práce baví, je v jednom z týmů, který Titanik prozkoumává. Ve druhém týmů je herec Bill Paxton, kterého Cameron přizval do expedice. Bill Paxton tvoří takový spojovací můstek mezi vědci a diváky dokumentu. Sám není žádný potápěč a divák se s ním snadno ztotožní a výzkumná expedice hned dostává příjemnou atmosféru.

vrak

vrak

Na začátku se seznámíte s plány mise, s technickým vybavením a než se nadějete, už se potápíte do hlubin, kde na vás čeká Titanik, který je stále působivý jako téměř před sto lety. Ponorky krouží kolem, takže máte opravdu dost času vychutnat si ho. Potom následuje prozkoumávání vnitřku lodi prostřednictvím malých na dálku řízených robotů. Komentář vám sděluje, co právě vidíte, kdo v této kajutě spal, jaký měl osud. Pomocí počítačové grafiky se na plátně objeví, jak sledovaná část vypadala, když loď ještě byla na hladině a ne téměř jedno století v hlubinách oceánu. Do obrazu jsou dodány i postavy, takže vám loď doslova ožívá před očima.

Režie Jamese Camerona je mistrovská, jedná se pouze o dokument, ale i zde je dost silných emočně nabitých momentů např. při popisu potápění lodi nebo při vzpomínce na zemřelé, jejichž fotografie proplouvají obrazem (tedy vlastně prostorem). Je zde použito i několik záběrů z filmu Titanic, které dodávají na působivosti (špatná zpráva pro fanynky Leonarda di Capria: opravdu tam ani na chvíli není).

Film Titanic byl skvělým vyobrazením hrůzného příběhu této lodi, Tajemství Titaniku 3D je dokonalou poctou. Pokud vás toto téma láká nebo máte rádi dokumenty z hlubin oceánu, určitě vás to nezklame. Je to svižně natočeno pohledem obyčejného člověka a dozvíte se tam opravdu hodně informací… a navíc je to 3D. Budoucnost nám šlape na paty.

Režie: James Cameron
Hrají: Bill Paxton, Dr. John Broadwater, Dr. Lori Johnston, Charles Pellegrino, James Cameron

guest !!!!!!!!!!!