28.03.2024
music | lyrics | film | diskuse | home | sms | tv | ostatní | guest book nastavení 1 nová zpráva (1) | aktiv (113)
2010
8635x
20.12.2010

StreetDance 3D

Přiznám se, že rovné kšilty mi nic neříkají, mikinu nosím standardní velikosti a ne takou, že se do ní vejde pět lidí i se psem a rozkrok kalhot mám nad koleny. Ale současně mám moc rád taneční filmy. Image tanečníků jde mimo mě, ale jejich tanec, to je univerzální jazyk bez ohledu na to, co máte na sobě. Obdivovat dokonale nacvičenou choreografii a rytmickou hudbu můžete nezávisle na tom, jaký životní styl je vám blízký.

Tanečním filmů kraluje série Step Up (u nás známá jako Let´s Dance) a ne nezaslouženě. Zatím trilogie filmů se nemůže chlubit unikátním scénářem, ale o ten stejně nejde, důležité je, aby taneční scény braly dech, hudba vás nutila podupávat do rytmu a na zúčastněné se dobře koukalo. A všechny tyto požadavky Step Up bijáky splňují.

StreetDance jede podle stejné šablony – děj spíše úsměvný, spousta hezkých lidí, strhující muzika a taneční scény. A víc si od tanečního filmu nemůžeme přát. Ano, bylo by fajn, kdyby záplatka byla zajímavější, a dialogy jsou občas dost nepovedené, ale naštěstí je tu dost tanečních scén, abychom se nemuseli zabývat tím, co hlavní hrdinové pronášejí.

Začínáme ve chvíli, kdy streetdancovou taneční skupinu opouští jejích vůdce Jay (Ukweli Roach) pár týdnů před celostátním mistrovstvím. I když nechce, do čela se staví jeho bývalá přítelkyně Carly (Nichola Burley – mimochodem, vypadá jako mladší sestra Diane Kruger). Bohužel jí to moc nejde, přijde o místo, kde trénovali, a nemůže sehnat nové. Shodou okolností je jí nabídnut sál v baletní akademii zdejší učitelkou Helenou (Charlette Rampling), která má ale jednu podmínku. Vezmou mezi sebe pětici jejích studentů, kteří ztrácejí elán a lásku k tanci. Jedním z nich je i Tomas (Richard Winsor), který je Carly velmi sympatický.

Běžná zápletka, očekávatelná love story, vše už bylo viděno v různých variacích. Budiž ale filmu přičteno k dobru, že se nesnaží být za každou cenu dramatický, necpe hrdiny do násilně vypjatých situací. Sem tam se někdo snaží tanečníkům „podrazit“ nohy, ale jde jen o drobné události, které nejsou vygradovány až na takovou úroveň, že se člověk musí smát.

Hlavní roli tu hrají taneční scény, kterým ještě něco málo chybí, nejsou tak vypilované jako u nejlepších kolegů v žánru, ale jsou vysoce nad průměrem. Velmi zajímavě vypadá spojení streedance a baletu. Rozhodně je to netradiční, ale povedená kombinace. Jediné, co trošku kazí dojem je, že v některých momentech se obraz zbytečně zpomaluje. Asi to má přidat tanci na zajímavosti, ale je to právě naopak, vypadá to spíše jako nepovedené záběry z Matrixu a scény tak ztrácejí na dynamičnosti.

Pár připomínek by bylo i k záběrům kamery, která několikrát neposkytuje dostatečný výhled na tanečníky a jejich umění. Ale nejde o tak výrazné problémy, abyste si neužili výkony zúčastněných, u kterých je vidět, že se tanci věnují opravdu dlouho a poctivě. Kromě toho, že vypadají k světu, je na nich navíc vidět, jak si pohyb užívají.

Pokud jde o soundtrack, objevují se na něm některé hodně proslulé hity (například od N-Dubz, Cheryl Cole, Sugababes, Fatboy Slima a další), ale ještě bych pár kvalitních songů přidal, ale i tak jsem spokojený. Pár písní z filmu mám v playlistu.

Angličané si ostudu neudělali, StreetDance je rovnocenná konkurence pro americké taneční filmy. Je tu pár chybek, které výsledný dojem malinko kazí, ale jen nepatrně. Herecké obsazení je sympatické, taneční scény povedené a hudba je také fajn. A pak, že jsou Angličané suchaři.

Režie: Max Giwa, Dania Pasquini
Hrají: Nichola Burley, Richard Winsor, Charlotte Rampling, Rachel McDowann, Eleanor Bron, Patrick Baladi, Sianad Gregory, Frank Harper, Jeremy Sheffield, George Sampson, Ukeweli Roach, Sacha Chang, Chris Wilson, Tameka Empson, Hugo Cortes

guest StreetDance 3D
guest Bomba