music | lyrics | film | diskuse | home | sms | tv | ostatní | guest book nastavení 1 nová zpráva (1) | aktiv (123)
2004
11543x
12.09.2005

Paparazzi

Velká sláva obnáší velké potíže.

Takovouhle parafrází na oblíbené spidermanovské "velká síla obnáší velkou zodpovědnost" by se při troše představivosti dalo naznačit o čem je (nejen) děj snímku z prostředí slavných hvězd. No, vlastně jen jedné...

Určitě každý z nás si přál alespoň jednou být i na sebemenší chvilku slavný. Stejně tak Bo Laramie. Jinak by se nestal velkou hollywoodskou star. Akční hvězdou, po níž šílí polovina něžného pohlaví po celém světě a všichni věhlasní režiséři ji chtějí obsadit do svých snímků. O Boovi se píše ve všech novinách, ve všech časopisech, každý po něm chce autogram a někteří lidé ho fotí. Těm se říká fotografové. Někteří jsou hodní, někteří zlí, určitému druhu fotografů se říká takzvaní paparazzi a někteří z nich jsou zatraceně zlí paparazzi. A právě tihle nejzlejší ze zlých a nejdotěrnější z dotěrných se rozhodli, že budou otravovat i Boa. To by ani tak nevadilo, ale Bo má rodinu, kterou chce před světem lesklých ramp a s ním spojenou bulvární špínou ochránit. Jednoho dne se neudrží a při konfliktu s vůdcem těchto zlých paparazziů seznámí svou pěst s jeho nosní přepážkou. Tomu nestačí, že na Boovi následně vysoudí půl milionu dolarů a rozhodne se, že jej zničí (novinářsky řečeno). Spolu s dalšími třemi paparazzi nohsledy zaviní autonehodu, v jejímž důsledku končí Boův syn na nemocničním lůžku v bezvědomí. Pak už jen stačí, aby Boovi pod rukama nešťastnou náhodou zahynul jeden z inkriminovaných paparazzi a z Boa - akční superstar se stává Bo - mstitel...

Ještě než jsem debutový celovečerní snímek režiséra Paula Abascala vložil do přehrávače, ani nevím proč, ale snad i podle názvu jsem měl představu, že se bude jednat o propracovaný psychologický thriller na poměrně originální téma ze světa nepříliš oblíbených fotografů. Po prvních několika málo minutách by se mohlo zdát, že mé tušení bylo správné, nicméně pak se vše otáčí minimálně o devadesát stupňů. O nějaké psychologii nemůže být v podstatě ani řeč a spíš než ze světa paparazzi bych měl říct ze života filmové hvězdy. Nicméně zůstává nám thriller, v tomto případě laděný do akčna. Snaha o jakési moralizování a představení paparazziů jako těch největších hyen po oněch pár minutách vyznívá do prázdna a jelikož příběh je tak primitivní, jak jen může být, nezbývá Vám, než na chvíli vypnout (pokud jste nároční diváci, tak rovnou film :) a prostě jen sledovat, jak to všechno nakonec dopadne, i když jiný konec než happy end také v úvahu nepřipadá. Naštěstí to vše není nikterak dlouhé, takže dodívat se nemusí být zas až tak velké přemáhání.

Celé mi to připomínalo jinak mnohem akčnějšího Punishera (Kata, Mstitele, jak chcete) kříženého s novodobou kriminální produkcí našich německých sousedů. Snad i proto, že Paul Abascal v minulosti natáčel převážně televizní seriály a jakožto vlasový stylista se staral o účesy Sylvestera Stalloneho v Demolition Manovi či Judge Dreddovovi, o Bruce Willise ve Smrtonosných pastech či o Mela Gibsona ve Smrtonosné zbrani. Apropo, právě známosti s Melem Gibsonem může Abascal s největší pravděpodobností vděčit za to, že mohl usednout na režisérskou sesli, jelikož tohle všechno se zrodilo právě v hlavě sympatického Australana, který tak snad chtěl kontrovat bulvárnímu tisku a "pomstít se" všem paparazzi, se kterými se kdy dostal do problémů. A když už jsme u těch jmen, hlavní role byla nabídnuta takovým osobnostem, jako je Clooney, Cruise, Russel nebo Vaughn. Ti všichni ji odmítli, a tak si slavného akčňáka zahrál neokoukaný Cole Hauser. A to je nakonec i dobře. Ani jednoho z výše jmenovaných si v dané roli nedovedu příliš představit a Hauser hraje přirozeně, nepřehrává a ... prostě mi přijde, že na něj sedí role ochránce rodiny a svědomitého manžela a otce s jistou dávkou drsnosti jako ušitá.

Foto

Foto

A nakonec perlička v podobě několika cameí, která si ve filmu střihnou i slavnější herci, než ti, co ve filmu vytvořili hlavní role. Na scéně tak uvidíte mihnout se třeba Chrise Rocka, jako rozvažeče pizzy, Matthew McConaugheyho, ale i zmiňované Vince Vaughna s Gibsonem, který se objeví asi tak na vteřinu a půl jako pacient u psycholožky. I za tu chvíli u mě ale dokázal navodit úsměv na tváři :)

I když o Paparazzi nemůžu říct, že by se jednalo o špatný film a věřím, že mnoha lidem se bude líbit, je škoda, že to dopadlo takhle. Dané téma je rozhodně zajímavé a zasloužilo by si lepší zpracování než to, s jakým máme tu čest teď. Snad někdy příště. Prozatím se musíme smířit s průměrným thrillerem vhodným na všedněvečerní televizní obrazovky některých komerčních televizí. Nic víc, nic míň.

Režie: Paul Abascal
Hrají: Cole Hauser, Robin Tunney, Dennis Farina, Daniel Baldwin, Tom Sizemore
Délka: 84minut