29.03.2024
music | lyrics | film | diskuse | home | sms | tv | ostatní | guest book nastavení 1 nová zpráva (1) | aktiv (128)
2002
10950x
20.07.2002

Muži v černém 2 - Men in Black 2

A jsou zpět! Zpět v černé. Dokazují, že tato barva zdaleka nevyšla z módy, ale naopak je stále cool. Agenti Kay (Tommy Lee Jones) a Jay (Will Smith) se po dlouhých pěti letech znovu objevují na plátnech kin. Stejná planeta, nový sajrajt.

Pokračování bylo naplánováno těsně po obrovském kasovním úspěchu jedničky, vypadalo to, že do dvou let se lovci mimozemšťanů vrátí, jenže celý proces se zadrhl. Jak už to tak v Hollywoodu bývá, za vším jsou peníze a stejně tak to bylo i u Mužů v černém 2. Tommy Lee Jones i Will Smith si řekli o pěkný balík a začalo se se smlouváním. Herci využili svého talentu a vtělili se do rolí drsňáků a neustoupili ze svých požadavků ani o píď a udělali dobře. Studio Columbia pictures, respektive Sony, podepsalo smlouvu, která obohatí peněženky obou pánů o dvacet miliónů dolarů plus dvacet procent z tržeb pro Willa a "pouhých" dvanáct a půl procenta pro Tommyho. Dohoda platí až do dvě stě miliónů dolarů, což umožní Smithovi napakovat si celkem šedesát milionů dolarů (takovouhle smlouvu bych si šéfovi asi předložit neodvážil). Pokud tento film nevydělá alespoň takových čtyři sta milionů, tak na tom studio prodělá. Naštěstí mají ještě Spider-Mana.

Nicméně film vznikl a režisér Barry Sonnenfeld nám předkládá další dobrodružství. Agent Jay pracuje sám, jelikož na konci jedničky si Kay, historicky nejúspěšnější agent Mužů v černém (tj. organizace pro kontrolu pohybu mimozemšťanů na naší planetě), nechal vymazat paměť, aby mohl v klidu žít se svou milovanou ženou a pracovat na poště. Mimochodem tam s ním pracují samí mimozemšťané, zdá se, že personál pošt je všude na světě stejný. Nyní je ovšem potřeba povolat ho zpět do služby, protože nepřátelská mimozemská entita, v lidské podobě jí propůjčila své sexy tělo Lara Flynn Boyle (Donna z Twin Peaks), se po dlouhém pátrání ve vesmíru vrátila zpět na Zemi, aby se zmocnila Světla Zarthy. Kde se toto Světlo ukrývá, ví samozřejmě pouze Kay, nyní pošťák Kevin. Musí tedy podstoupit opravu paměti a poté tajemnou věc najít. Myslím, že ani není nutné připomínat, že v případě neúspěchu hledání by byla Země zničena. Prostě klasika.

Děj filmu není nijak originální. Ostatně od tohoto typu filmu, vlastně komiksové adaptace, to ani nikdo neočekává, tady jde o zábavu. Ti zlí dostanou na konci pěkně na prdel a naši hrdinové vyváznou maximálně s několika odřeninami. Stejně je tomu i v tomto případě. Hlavní jsou vtipy a komické situace, kterými jsou Muži v černém 2 doslova nadupáni. Nenajdete zde hluché místo, děj uhání kupředu rychleji než Michael Schumacher ve své formuli jedna v závěrečném kole. Osmdesáti devíti minutová délka napovídá jednak o tom, že si střihač asi moc oddechu neužil a pak taká, že zlikvidoval veškerou "vatu."

Will Smith nechává vyniknout svůj komický talent v plné kráse stejně jako Tommy Lee Jones, jsou již dokonale sehraní a je to vidět. Na několik sekund se objeví i největší ze všech mimozemšťanů- Michael "Plastik" Jackson. Ani nepotřeboval make up, jeho vizáž je opravdu odpudivá. Na obličeji má víc silikonu než Pamela Anderson ve svých ňadrech a to je co říct. Vracejí se postavy z prvního dílu, ať už prodavač s dorůstající hlavou či věčně nadržený mluvící pes Frank, který hláškuje o sto šest. Samozřejmě se také dočkáte řady skvělých supermoderních věciček. Nechybí nové auto (i s automatickým řidičem- bělochem, "toho černýho pořád stavěli policajti") a neuralizéry (vymazávače paměti), okolo nich je pěkná legrace.

Muži v černém 2 nepřinášejí nic převratného, zápletka je zcela obyčejná a děj snadno předvídatelný. Je tu ale obrovské množství komických momentů, které zaručeně nenechají vaši bránici na pokoji. Pokud se chcete skvěle pobavit, tak je to pro vás dobrá volba. Svět, kde se pohybují mezi lidmi mimozemšťané je rozhodně zajímavý. Třeba to tak je i ve skutečnosti, třeba jsou klingoni a jim podobní i zde. Možná jsou to osoby, které potkáváte každý den. Co třeba takový Karel Gott? Nebo sourozenci Gondíkovi? Proč nás ti chlápci v černém před nimi nechrání? My je vážně potřebujeme.

Režie: Barry Sonnenfeld
Hrají: Tommy Lee Jones, Will Smith, Lara Flynn Boyle, Johnny Knoxville, Rosario Dawson, Tony Shalhoub, Rip Torn, Michael Jackson

simonce Dobrý6/10