16.04.2024
music | lyrics | film | diskuse | home | sms | tv | ostatní | guest book nastavení 1 nová zpráva (1) | aktiv (35)
2005
11407x
21.10.2005

Kurýr 2 - Le Transporteur II, Francie/USA

Z první dílu se vyklubala pěkně divoká akční jízda, která to nandala konkurentům s několikanásobně větším rozpočtem snad ve všech ohledech. A pokračování mělo být další skvělou podívanou. Režisér původního filmu Corey Yuen sice přenechal své místo Louisovi Letterrierovi, ale ujal se choreografie bojových scén. Vrátila se také hlavní herecká hvězda Jason Statham. Není tedy divu, že očekávaní byla veliká. I když přece jen mráček pochyb na jinak blankytném nebi v podobě obav z osudu většiny druhých dílů (jak sami víte, pokračování obvykle dělají svým předchůdcům pěknou ostudu) tu byl.

Kdo by to byl do Franka Martina řekl, stal se z něj osobní řidič roztomilého Jacka (Hunter Clary), malého syna bohatého a vlivného muže jménem Billings (Matthew Mosine). Sice nezměnil téměř nic ze svých zvyků – auto musí být dokonalé čisté, kdokoliv, kdo do něj nastoupí musí dodržovat Frankovy pokyny do detailů, veškeré úkony musejí být splněny v přesně stanovený čas, ale i tak by se mohlo zdát, že hlavní hrdina mírně „vyměkl“. Omyl. Když Jacka unese mafián Gianni (Alessandro Gassman) a jeho sadistická přítelkyně Lola (Kate Nauta), předvede Frank, že ze své vojenské minulosti nic nezapomněl.

Určitě všichni víme, co od Kurýra, respektive Kurýra 2 čekat. Neutuchající akci. A té se dočkáme. Snad jen úvodních pár minut se na obrazovce neobjevují strhující (i když trošku nereálné) honičky v autech, zuřící Frank, zpomalené záběry kulek a podobně. Střihač se vyřádil, takže jeden záběr střídá v neuvěřitelně rychlém tempu druhý, ale to neznamená, že byste po pár chvílích nevěděli, co se děje. Sice to ve střižně několikrát přehnali, ale dá se to překousnout. Nejde o nějak časté případy, které by vám v konečném důsledku kazily dojem z filmu.

Jason Statham opět předvádí, že je jako stvořený pro role akčních hrdinů. Bojové scény mu jdou, ale současně také nepřipomíná robota, který bez zájmu opakuje naučené údery. Jason má totiž kromě fyzických dispozic, také obrovské charisma. Je to ten typ člověka, kterému něžné pokolení padá k nohám a mužské o něm říká, že je to frajer. Jen škoda, že ve filmu se neobjevuje hrdinka, která by se s ním skvěle doplňovala (jak to dělala Qi Shu v prvním dílu). Nejvýraznější ženskou postavou je Jackova matka, kterou ztvárnila Amber Valletta. Ta je sice sympatická, ale chybí jí křehkost a nevinnost Qi Shu. Ovšem ti z vás, kteří mají raději trošku tvrdší praktiky si určitě oblíbí psychopatickou Lolu, která má jako koníčka provrtávání cizích hlav kulkou.

Přestože Corey Yuen nezklamal, nedá se říct, že by přímo nadchnul. Bojové sekvence jsou na velmi dobré, ale ne na skvělé úrovni. Řekněme standardní. Najedou se takové výjimky, jako je například scéna s hasičskou hadicí, ale podobných světlých okamžiků je spíše méně než více. Například finální střet s Lolou je docela slabým okamžikem. Myslím, že režisér bojových scén i herečtí představitelé mají na víc.

Tyto výtky ovšem pramení z toho, že jsem se, určitě jako velké množství fanoušků prvního dílu, neubránil hodně velkým očekáváním. Ta nebyla naplněna až tak, jak bych si přál. Kurýr 2 není horší než Kurýr (čímž je řečeno to, že druhý díl je skvělý), ale v ničem ho ani příliš nepřevyšuje. Nejvíce vás tedy opět zaujme Jason Statham, protože je to vážně frajer.

Režie: Louis Leterrier
Hrají: Jason Statham, Alessandro Gassman, Amber Valletta, Kate Nauta, Matthew Modine, Jason Flemyng, Keith David, Hunter Clary, Shannon Briggs, Raymond Tong

guest a