29.03.2024
music | lyrics | film | diskuse | home | sms | tv | ostatní | guest book nastavení 1 nová zpráva (1) | aktiv (109)
2007
11438x
16.03.2008

Křižovatka smrti 3 - Tentokráte v Paříži - Rush Hour 3

Třetí přírůstek do rodiny Křižovatek smrti si nevysloužil zrovna oslavné recenze, ale předpokládám, že většině těch, kteří viděli první dva díly je to stejně jedno a další pokračování buďto už viděli nebo se k tomu chystají. A dle mého nebudou litovat. Přestože se o tom někteří kritici snažili velmi vehementně diváky přesvědčit, tak Křižovatka smrti 3 na tom není zase o tolik hůře než předchozí dva díly, abyste byli výrazně zklamáni. Je tu sice dost „much“, které konečný dojem kazí, ale není jich tolik, abych já osobně Křižovatku smrti 3 neoznačil za velmi slušnou akční komedii. Spíše tedy platí, že tentokráte jde více o komedii než akci, ale přestřelek, soubojů a honiček tu není tak málo, abyste si neužili i Jackieho Chana a jeho krkolomných triků.

Některé bitky jsou ale docela odfláknuté a choreograf se zrovna nepřetrhl. V tomto ohledu oproti minulým dílům (a většině ostatních Chanových filmů) „trojka“ dost ztrácí. Některé souboje jsou docela zajímavé (jako závěrečná bitva na Eiffelově věži, popřípadě střet s hlavní zápornou hrdinkou), ale obvykle je to spíše jen průměr, což je docela škoda. Naštěstí vtípky a špičkování mezi hlavními hrdiny je skoro stejně zábavné jako poprvé, potažmo podruhé. Někdy už je trošku otravné, když Chris Tucker hláškuje na téma: „Co černoši dělají a co ne“, ale většina poznámek padne na úrodnou půdu a pobaví. Chemie mezi Chanem a Tuckerem je pořád aktivní, i když už trošku ztrácí na síle, takže být to na mě, třetím dílem skončím.

Velká škoda je, že do pozadí ustupují ženské hrdinky. Ve druhém dílu jsme se mohli kochat Ziyi Zhang nebo Roselyn Sanchez, ale tentokráte nebylo dívkám věnováno tolik prostoru, aby výrazněji zaujaly. Například kmotřenka inspektora Lee (Jackie Chan), Soo Yung (Jingchu Zhang) je prezentována jako učitelka ve škole kung fu, ale příliš své umění nepředvede a navíc ani dialogů nemá zrovna mnoho, takže jí uvidíte jen v pár záběrech. „Objekt“ touhy detektiva Cartera (Chris Tucker) Genevieve (Noémie Lenoir) dostane prostoru trošku více, ale spíše jen proto, aby se předvedla ve spodním prádle (což je ale hezký pohled) nebo ukázala pro příběh důležité tetování na hlavě. Hlavní zápornou ženskou postavou je vražedkyně zvaná Dragon Lady (Youki Kudoh), ale upřímně řečeno, charismatu jako Ziyi Zhang rozhodně nemá.

Docela nedomyšlený je i příběh, který se točí kolem Triád, volby jejich vůdců a snahy mezinárodních složek o zlikvidování této zločinecké organizace. Nejen, že děj se příliš nevyvíjí, ale ještě nehodlá ani některé momenty vysvětlovat, takže pár otázek zůstane nezodpovězeno. Jistě, že není potřeba zahltit nás desítkami zvratů a překvapení, ale čas od času by nějaké něco takového neuškodilo. Naprosto nevyužitý zůstává i charakter Varden Reynard (Max von Sydow), který ovlivňuje události, které se v Křižovatce smrti 3 odehrávají, ale nemá vůbec prostor, aby se pořádně předvedl, a všichni víme, že Sydow je herec, který si pozornost zaslouží. Chan s Tuckerem mají samozřejmě nejvíce stopáže pro sebe, to je dobře a není na tom nic nepochopitelného, ale zase si měl režisér Brett Ratner dát pozor, aby nezatlačil všechny ostatní charaktery do pozadí. A to nezvládl. Přitom například v X-Menech 3 předvedl, že relativně dobře zvládne pracovat i s větším množstvím postav. Přestože kritizovat se na filmu dá kdeco, tak ve finále stejně dobře pobaví, zasmějete se a nudit se určitě nebudete. Zklamáním pro mě rozhodně Křižovatka smrti 3 není, utíká rychle, má pár dobrých momentů, gagy fungují a Tucker a Chan jsou vitální jak při natáčení prvního dílu, ale doufám, že platí do třetice všeho dobrého, protože další pokračování už by nemuselo dopadnout nejlépe.

Režie: Bratt Ratner
Hrají: Jackie Chan, Chris Tucker, Max von Sydow, Hiroyuki Sanada, Yvan Attal, Youki Kudoh, Noémie Lenoir, Jingchu Zhang, Tzi Ma

Nejvíce se vám líbila...