music | lyrics | film | diskuse | home | sms | tv | ostatní | guest book nastavení 1 nová zpráva (1) | aktiv (227)
2003
Hodnocení čtenáři[3]:
16225x
03.01.2004

Kdysi dávno v Mexiku - Once Upon A Time In Mexico

„Tohle bude tvá dolarová trilogie,“ řekl Quentin Tarantino Robertu Rodriguezovi a podnítil tak vznik tohoto filmu, který navazuje na legendárního El Mariachiho a Desperada. Že se jedná o poctu Sergiu Leonemu, to je jasné už z názvu. Jasně, mohlo se to jmenovat třeba Hodný, zlý a Johnny Depp, když se jedná o závěr trilogie, ale tohle zní přeci jenom lépe. Tento snímek je ze všeho nejvíc o zábavě, pak o Mexiku a až nakonec, bohužel, o ději, který místy připomíná totální chaos, se kterým by si neporadili ani princové Amberu.

Hlavním hrdinou je zde opět El Mariachi v podání Antonia Banderase. Tato postava ovšem nedostala tolik prostoru jako v předchozích dvou filmech, které vyprávěly příběh tohoto potulného pistolníka. Nyní se na scéně objevuje mnoho nových postav, které mají vlastní příběhy a ten Banderasův tvoří pouze jednu dějovou linii z mnoha. A v tom je právě ta kulka úrazu. V Desperadovi tu byl Mariachi a proti němu jeho bratr-padouch a pak několik vedlejších postav, ale nyní se to tu jen hemží lidma jako někde v hypermarketu těsně před Vánocema a děj je z toho pěkně roztříštěnej.

Příjemné na této přelidněnosti je snad jen to, že většina těch tváří, co na vás z plátna jukne, patří mezi hereckou elitu (a vlastně i zpěváckou). Kromě vynikajícího Johnnyho Deppa, jenž dokonale ztvárnil agenta Sandse a je bezezporu na tomto filmu to nejlepší, se zde vyskytuje i Willem Dafoe v roli hlavního, nebo spíše jednoho z mnoha hlavních, záporáků, dále Mickey Rourke (i se svým psíkem, bez kterého prý nedá ani ránu a požaduje, aby s ním hrál v každém filmu, což se většině režisérů pochopitelně nelíbí), Enrique Iglesias a samozřejmě Rodriguezem odkojení Danny Trejo, Cheech Marin a to nejkrásnější nakonec- Salma Hayeková.

Nyní se vám pokusím nastínit děj. Říkám pokusím, protože to není nic jednoduchého, složitější jsou snad jen korelace ve statistice. Nutno však podotknout, že na rozdíl od korelací není děj v tomto filmu tak důležitý, prim má zde zábava, ke které se dostanu později. Takže děj: Za El Mariachim přijde agent CIA Sands, který chce našeho mexického Harmoniku získat do své vysoké hry proti grázlovi Barillovi, jenž nechce svrhnout nikoho menšího než mexického prezidenta (ano, v Mexiku opravdu existuje někdo, kdo má titul prezident, ověřoval jsem si to). Je zde však i další padouch- generál Marquez, který zavraždil Carolinu (Salma Hayeková), jež se stala ženou El Mariachiho a porodila mu dítě. To Marquez zavraždil taky, Rodriguez není žádný troška(ř). Během filmu se několikrát vracíme do minulosti. Na scéně se ovšem objevují další postavy (například bývalý agent FBI Lorenzo, či postava Mickeyho Rourka), které sledují vlastní cíle, hrají na obě (nebo i tři, čtyři..) strany a děj se tak čím dál víc zamotává. Vynikající styl a nápaditost však Robertu Rodriguezovi zůstala, a tak je to opět velkolepá podívaná. Stále se jedná o akční komedii, i když tentokrát je to dohnáno ještě mnohem víc do nadsázky a místy i někam do absurdna. Zejména s vykreslením postav se režisér vyřádil, z většiny udělal pěkné magory (např. záliba agenta Sandse zabíjet dobré kuchaře). Přestřelky jsou plné originálních nápadů, které zaručeně pobaví. Mrtvol je zde nepočítaně. Kdo od tohoto filmu bude čekat něco víc, než jen zábavu, bude zklamán. Není to zkrátka dokonalý Tenkrát na západě, ale zábavná akční komedie Kdysi dávno v Mexiku (překladatelé nepochopili, že se jedná o odkaz na slavný western). Není to však žádné béčko, je to příjemná originální podívaná, která bohužel není tak čistá jako předchozí dva díly. Pokud se chcete uvolnit a pobavit je tento film dělaný přímo pro vás. Už jen kvůli Johnny Deppovi to stojí za to.

Režie: Robert Rodriguez
Hrají: Antonio Banderas, Salma Hayek, Johnny Depp, Mickey Rourke, Danny Trejo, Enrique Iglesias, Cheech Marin, Eva Mendes, Willem Dafoe

guest RE: RE: RE: Vubec to nestoji za to videt