2004
Hodnocení čtenáři[6]:
12973x
24.01.2005
gllo

Já, Robot - I, Robot

Will Smith hraje roli detektiva Del Spoonera v high-tech thrilleru. JÁ, ROBOT, inspirovaném knihou povídek visionářského autora Isaaca Asimova. V roce 2035, patří roboti ke spolehlivé nedílné součásti každodenního života. Ve filmu je důvěra v roboty otřesena a pouze jediný člověk, sám proti celému systému, tuší co se stane.

Představte si svět, kde motocykly jezdí samy, roboti dirigují symfonické orchestry a zvířecí myšlenkové pochody pohybují robotem. Ne, to nejsou vidiny vzdálené budoucnosti.. jsou to titulky dnešních novin. Odehrává se za třicet let. Technologické vymoženosti ve filmu JÁ, ROBOT , "Automatičtí domácí asistenti,"architektura, oblečení a dopravní prostředky jsou fantastické i když pro diváky nepřijatelné.

Vzhledem k tomuto pokroku, není sebemenší pochyby o tom, že roboti budou v blízké budoucnosti nedílnou součástí našeho každodenního života. Každá rodina bude mít nejméně jednoho. Budou nám uklízet, doručovat balíčky, venčit pejsky - dokonce budou dohlížet na naše děti. Ale co když bude jejich spolehlivost otřesena? Tato otázka je jádrem filmu JÁ, ROBOT.

První z nové generace robotů je vyroben z ultra silné slitiny. NS-5 má vykonávat všechno - od hlídání dětí přes vaření večeře po udržování rovnováhy na vaší šekové knížce.

Svět 2035 věří , že pro roboty existují "3 bezpečné zákony." Robot neublíží člověku, ani nedovolí, aby někdo ublížil člověku: robot musí respektovat lidské pokyny, pokud nekolidují s prvním zákonem. Robot musí chránit svou vlastní existenci, pokud to nekoliduje s prvním nebo s druhým zákonem. Asimov první vytvořil "3 zákony robotů" ve svém sci fi psaní, ale jeho myšlenky pronikly do skutečného světa.

Patrick Tatopoulos se nejvíc soustředil na vzhled robotů, včetně Sonnyho, jednoho z hlavních filmových postav. Tatopoulos, který byl produkčním výtvarníkem a výtvarníkem postav na filmu Twentieth Century Fox "Den Nezávislosti," má stejný úkol ve filmu JÁ, ROBOT. návrh na NS-5s, se včetně Sonnyho Redukoval na tři určující charakteristické rysy: průhlednost, lidská podoba s obdivuhodnou svalovou strukturou a dokonale symetrický obličej. Tyto rysy vedly k několika nádherným návrhům. Vozidla se díky kulovitým kolům pohybují do strany. Boční pohyb umožňuje obrovské , automobilové honičky, s důmyslnou choreografií, o rychlosti 250 km /hod vpřed a do strany.

Pro Proyase, je nejzajímavější otázka, jak si poradíme s roboty? Myslím, že přijdou, o tom není pochyb. Vždycky je zajímavé jak lidi nakonec upraví svou technologii. Nakonec uvěříme tomu, že technologie, v dobrém i ve zlém, nám zlepší život a my to přijmeme. Je to dobře nebo špatně? Myslím, že lidi se tak budou chovat i v budoucnosti. í život a my to přijmeme. Je to dobře nebo špatně? Myslím, že lidi se tak budou chovat i v budoucnosti.

Režie: Alex Proyas
Hrají: WILL SMITH (Detektiv Del Spooner, Výkonný producent), BRIDGET MOYNAHanová (Dr. Susan Calvinová), BRUCE GREENWOOD (Lawrence Robertson), JAMES CROMWELL (Dr.Alfred Lanning), CHI McBRIDe (Poručík John Begin), ALAN TUDYK (Sonny)

NiKiS-sk skvely film10/10
moni já robottip
Filtr Já robot10/10