24.04.2024
music | lyrics | film | diskuse | home | sms | tv | ostatní | guest book nastavení 1 nová zpráva (1) | aktiv (80)
2006
10183x
12.04.2007

Hadi v letadle - Snakes on a Plane

Jak odstranit nepohodlného svědka? Receptů je několik: odstřelovač, bomba v autě, jed v kávě... gangster Eddie Kim to vyřešil po svém a nacpal do letadla všechny možné hady. A když to tam všechno nastříkáte hadími feromony, tihle plazící zabijáci se pořádně naštvou a usmrtí každého, kdo se jim připlete do cesty. Letadlo havaruje a problém se svědkem je vyřešen. Takový byl alespoň plán.

Tím nepohodlným svědkem je Sean Jones (Nathan Phillips), který si užíval dovolené na Hawaii a stal se svědkem vraždy obávaného gangstera. Zabijáci po něm šli už na Hawaii, ale naštěstí ho zachránil agent FBI Neville Flynn (Samuel L. Jackson) a přesvědčil ho, aby svědčil proti Kimovi. Flynn pak doprovází Jonese letadlem do L.A. k soudu. V půli cesty se otevře bedna v zavazadlovém prostoru a hadi vyrážejí do akce...

Tenhle film je prostě zábava a na nic jiného si nehraje. Když Jacksonovi nabídli roli ve filmu s tímhle názvem, hned byl pro, tuhle zábavu on má rád, není to totiž cool jen na plátně ale i v osobním životě. Producenti pak chtěli název filmu změnit na něco jiného, ale Jackson jim jasně řekl, že jestli se film bude jmenovat jinak, z projektu odstupuje. Název tedy nechali a je to opravdu zábava.

Název filmu v podstatě vypovídá vše. V letadle jsou hadi a všechny chtějí zabít. Kromě tohoto originálního způsobu zabití svědka ve filmu už není nic nového, všechno jste už určitě někde viděli, ale – a to je důležité – jinde to nebyla taková legrace. Akční scény jsou natočeny dobře, občas vám sice dojde, že tenhle had je počítačovej, ale triky už postoupili tak daleko, že to vypadá dobře. Někdy vám bude až naskakovat husí kůže, když se budete dívat na jedovaté hady sápající se na své oběti.

Tvůrci si s útoky hadů opravdu vyhráli. Pilot omylem zmáčkne talačítko, které uvolňuje kyslíkové masky nad pasažéry a co nevypadne k tomu? Správně. A je to drsný. Dostanou se všude. Nevím nevím, jestli po tomhle filmu půjdu v letadle WC. Jeden had totiž vylezl z mísy a zakousl se přímo do těch míst... hrůza. A v druhé části filmu se objeví i anakonda.

Jestli hledáte skvělý film na odreagování, dobrou akci, zábavu, napětí... tohle zkrátka musíte vidět. Už pro ten cool název.

Režie: David R. Ellis
Hrají: Samuel L. Jackson, Nathan Phillips, Julianna Margulies, Rachel Blanchard, Flex Alexander