music | lyrics | film | diskuse | home | sms | tv | ostatní | guest book nastavení 1 nová zpráva (1) | aktiv (79)
2006
Hodnocení čtenáři[2]:
10085x
28.12.2006

DOA: Na život a na smrt - DOA: Dead or Alive

Corey Yuen má tedy odvahu, to se musí nechat. Už jen to, že se pustil do filmové adaptace počítačové hry, je velký risk. Jenže, rozhodnut se převést na plátno bojovku, která proslula (samozřejmě nejen, ale hlavně) tím, že zdejší hrdinky mají skvěle rozanimovaný pohyb ňader během zápasů, to je krok na hodně tenký led. A to i v případě, že se jedná o velmi zkušeného režiséra, který má na kontě skvělé akční podívané jako je Smrtící andílky nebo Kurýra (a spoustu dalších asijských hitovek).

Pokud ovšem čekáte, že uvidíte něco podobného zmíněným filmům, pak jste na velkém omylu. DOA je ten typ projektu, který buďto budete milovat nebo považovat za naprostou šílenost. Faktem je, že jestliže nehodláte vnímat Dead or Alive s nadhledem, pak se do sledování vůbec nepouštějte. Yuen na nás totiž útočí dost podlými „zbraněmi“. Ve zběsilém tempu se na nás řídí záběry překrásných dívek, které se v jeden moment rvou a v dalším se prohání v miniaturních bikinách na pláži. Navíc je vše kýčovitě pestrobarevné a k tomu jsou tu ještě předěly, jasně ukazující, že režisér chtěl zachovat atmosféru hry (bez vysvětlení se ozývají hlášky, upozorňující na výhru daného zápasníka, v obraze se někdy objevují ukazatele života…). To pro diváka, který nemá zkušenosti s nějakou bojovkou, musí být dost těžce stravitelná stylizace. Ale, jestliže víte, co je to Tekken nebo Virtual Fighter, může vás právě tento druh ztvárnění příjemně pobavit.

Nechtějte po mně, abych se příliš vyjadřoval k příběhu. Abyste byli trošku v obraze, proč se vlastně ty krásky a svalovci rvou, naznačím vám, o co tu jde. Ale je nám všem jasné, že děj tu nehraje zásadní roli a je tu jen proto, aby pospojoval sousled bojových scén. Nic originálního nečekejte. Zápletka spočívá v tom, že nejlepší provozovatelé bojových umění jsou pozvání na ostrov, kde se konán monumentální turnaj. Kdo zvítězí, ten získá pěknou finanční odměnu.

To není všechno, pořadatel má něco za lubem, ale ani tady nejde o žádnou revoluční novinku a v podstatě bude za chvíli jasné, o co Donovanovi (Eric Roberts) jde. Hlavních postav je tu hned několik a všechny jsou tak sexy, že se vám zamlží zornice. Jsou to samé ženy – Tina (Jaime Pressly), Christie (Holly Valance), Helen (Sarah Carter), Ayane (Natassia Malthe) a Kasumi (Devon Aoki). Jejich představitelky sice vypadají křehce, ale ani jedna není tak bezbranná, jak by se mohlo zdát. Jaime Pressly (Mortal Kombat Conquest), Natassia Malthe (Elektra) a Devon Aoki (Sin City) už mají s akčními rolemi své zkušenosti, zpěvačka Holly Vallance a herečka Sarah Carter sice ne, ale Holly Vallance provozuje ve volném čase kickboxing a Sarah Carter zase tanec, takže jí nechybí pružnost.

Pokud holdujete bojovým uměním, určitě vás potěší, že do rolí vedlejších postav byli obsazeni zkušení sportovci a akční herci. Například Collin Chou (Seraph z Matrix reloaded a Matrix Revolutions), Kane Kosugi (syn choreografa bojových scén, který pracoval například na filmu Král Škorpión), Derek Boyer (objevil se v pořadu World´s Strongest Man) nebo Silvio Simac (Utržený ze řetězu).

Bojové scény jsou to, o co u toho filmu jde. Zklamáním je, že v rámci toho, aby střety vypadaly co nejlépe, bylo až moc často využíváno závěsných lan. Někdy se tak musíte usmívat nad tím, co někteří zápasníci provádí, protože to nemá s realitou nic společného. Je to škoda, protože i kdyby se choreografie spolehla „jen“ na to, co dokáží herci bez pomoci triků, střety by byly nadprůměrné (holky se ohání velmi pružně a kopou jedna radost). To, že občas vydrží ve vzduchu dlouho a provádí akrobatické kousky, které ani sebevytrénovanější člověk nezvládne, soubojům spíše ubližuje, než že by je to dělalo atraktivnějšími.

Jsem na vážkách, jak to uzavřít. DOA: Na život a na smrt je, Corey mi to promine, střelený film. Sám sebe nebere tak vážně, a to žádá i u vás. Nejde ho vnímat jako standardní podívanou. To byste DOA jen stěží rozdýchávali. Sledujte film jako zábavnou pestrobarevnou záležitost, která má připraveno pár slušných bojových scén, sexy obsazení, rytmickou hudbu a vtipné hlášky. Stěží byste hledali nějaký podobný titul (a už vůbec ne v minulých Yuenových projektech), pro někoho v dobrém, pro někoho ve špatném slova smyslu. To už je na vás.

Režie: Corey Yuen
Hrají: Jaime Pressly, Holly Vallance, Sarah Carter, Natassia Malthe, Devon Aoki, Eric Roberts, Matthew Marsden, Brian J. White, Collin Chou, Kane Kosugi, Derek Boyer, Steve Howey, Silvio Simac

Adeleid =]10/10