music | lyrics | film | diskuse | home | sms | tv | ostatní | guest book nastavení 1 nová zpráva (1) | aktiv (118)
2004
Hodnocení čtenáři[13]:
24960x
16.02.2005

Blade: Trinity

Zatím (pravděpodobně definitivně) poslední díl série filmů o „denním tvorovi“ Bladeovi, který zasvětil svůj život lovu upírů je určitě důstojným zakončením. Je sice pravdou, že kvalit prvního dílu nedosahuje, alespoň, co se týče atmosféry a druhé pokračování je vizuálně poutavější než Blade Trinity, ale i tak lze bez obav říct, že jde stále o podařený akční titul, který má své osobité kouzlo.

Režie se tentokráte ujal David S. Goyer, který je scénáristou předchozích dílů (a samozřejmě, že i tohoto). To se odrazilo na příběhu, který má určité rysy Bladea i Bladea 2. Snaží se, a celkem úspěšně, spojit mystický náboj a vědeckou fikci. Vampíři se pokouší probudit prvního ze svého rodu Draculu/Draka (Dominic Purcell), který je geneticky čistým jedincem, na rozdíl od ostatních pijáků krve, kteří jsou, za staletí křížení, jen nehodným odrazem svých předků. A on by měl jejich rasu očistit. Kromě toho by je měl Drake zbavit dalšího problému, a to Bladea (Wesley Snipes).

Ten, nejen, že se musí připravit na střet s nejmocnějším ze svých nepřátel, ale také s FBI, která se na něj zaměřila, poté, co zabil člověka (přisluhovače upírů), téměř v přímém přenosu. Jeho sporu s bezpečnostními složkami padne za oběť i dlouholetý parťák Whistler (Kris Kristofferson). Stane se tak v nejméně vhodnou dobu, ve které se schyluje k finálnímu střetu (k tomu se snad schyluje téměř pokaždé). Proto se, i když nerad, Blade spojí se skupinou lidských lovců upírů, mezi které patří i Whistlerova dcera Abigail (Jessica Biel) a vtipálek Hannibal King (Ryan Reynolds).

Goyerovi se nedá upřít, že se nebojí riskovat, klidně nechal zlikvidovat jednu z hlavních postav - Whistlera. Na druhou stranu, omlazení obsazení filmu pomáhá (i když, pro charakter Whistlera by se klidně našlo místo a jeho smrt byla naprosto zbytečná), a to především díky dobrému výběru. Jessica Biel (seriál Sedmé nebe) překvapivě jako divoká dračice funguje a Ryan Reynolds (Sexy párty) přidává filmu humornou rovinu. Navíc jsou oba dostatečně sexy (Reynolds na sobě očividně hodně zapracoval a Bielové to s lukem sluší), aby zaujaly zástupce ženského i mužského pohlaví. Mimo to, i když ani Jessica Biel ani Ryan Reynolds nejsou akční ikony, v dynamických scénách se hodně snaží a díky střihu (který je ovšem někdy až příliš zmatený) působí, jakoby by nakopávali upíry každodenně.

Přestože je pravdou, že i přes lehkou naivitu je scénář poměrně slušný, po režisérské stránce Goyer, oproti Norringtonovi (Blade) a Torovi (Blade II) ztrácí. Jeho zkušenosti v této oblasti nejsou až tak velké, takže trošku cviku by neškodilo. Ne, že by se na režisérské židli příliš vrtěl, ale zatím se na není neuvelebil ještě tak dobře, jako jeho předchůdci. Blade Trinity není jednoduše tak doladěný jako starší díly.

Bladeovi Trinity chybí jedna podstatná věc, charismatický antihrdina. Dominicu Purcellovi by spíše seděla role svalnatého hezouna než charakter legendárního Draculy. Jeho Drake není podán špatně, ale Stephen Dorff jako Deacon Frost byl a je stále upírským záporákem číslo jedna.

Blade: Trinity je nadprůměrnou akční podívanou, je ale z celé trilogie asi nejslabší. Není to nepovedený film, dobře se na něj kouká, přesto to už jednoduše není tak silný zážitek jako díl první, popřípadě druhý. Jeho největším kladem je trojice hlavních představitelů (Wesley Snipes, Ryan Reynolds a Jessica Biel), kteří se svých rolí zhostili velmi dobře. Právě díky nim je Blade: Trinity slušným závěrečným dílem, který rozhodně nepotvrzuje domněnku, že pokračování musejí být vždy propadákem.

Proč byste měli film vidět?

• Kvůli Snipesovi, Bielové a Reynoldsovi, kteří jsou skvělí.
  • Vizuální efekty jsou stále stejně „cool“.
  • Některé momenty připomenou prvního Blada.
Co se nemusí líbit každému?

• Některé akční scény jsou příliš zběsilé.
  • Na velkou dynamickou sekvenci musíte čekat až do finále.
  • Představa, že bychom mohli být jen zásobárnou krve.

• Režie: David S. Goyer
    Hrají: Wesley Snipes, Kris Kristofferson, Dominic Purcell, Jessica Biel, Ryan Reynolds, Parkey Posey, Mark Berry, John Michael Higgins, Callum Keith Rennie, Paul Michael Levesque, Paul Anthony, Michael Rawlins, James Remar, Natasha Lyonne

guest bozi10/10
    guest krasa10/10
    guest RE: hodnocení