Gone With The Blastwave![]() Garfield. Svého času arogancí, pohodlností a kaloriemi překypující postava legendárního komixu. Následovala postavička lehce dementního kresleného animáku a obsazení hlavní role jednoho zcela nedůležitého rodinného filmu na pokračování, u kterého bylo silně namáháno několik částí těla – a bránice mezi nimi nebyla. Kolik z vás čte teď Garfielda bez toho, aby mu v hlavě zněl mlaskavý hlas Vladimíra Čecha? Superman. Komixový veterán, standard, měřítko. Do doby, než se objevil na obrazovce nejdřív v samostatném televizním seriálu a pak v katastrofální předělávce Bryana Singera superhrdina superhrdinů, nyní úsměvná figurka, co měla v původní verzi podle producenta bojovat s ledníma medvědama, neměl lítat a ani nosit supermanovskej gay_like oblek. Filmové verze Batmana, na kterých se podílel Tim Burton, zprasenej Daredevil od bůhví koho, obavy o přicházejícího Iron Mana.
Hoďte tohle všechno na chvíli za hlavu, protože přichází Blastwave. Respektive, Gone with the Blastwave, vtipný (!!!) post-apokalyptický komix autora Kimmo Lemettiho z prostředí fiktivního města bez konce, ve kterém proti sobě bojují tři armády – červení, modří a žlutí – nejčastěji při snaze dostat se z nekonečného města ven. ![]() yarrrrrrr
Všechno to začalo – jak bývá u podobných věcí zvykem – úplnou náhodou, když Kimmo Lemetti ukončil svůj dlouholetý projekt No-point a přemýšlel,jak se zabaví dál. Na Deviantart postnul pokusnou skicu nazvanou „Spoon“, zachycující postavu v plynové masce, nadšeně držící plastovou lžíci. Nonsense. Obrázek s absurdní situací jakoby vytrženou z kontextu si bleskově našel řadu příznivců, na jejichž popud začal pomalu vznikat zmíněný komix. Nic se samozřejmě neobešlo bez komplikací. Kimmo se potýkal s nedostatkem času a nakonec i ambicí, jelikož velikost a oblíbenost projektu se měla projevit až po delší době , a v konečném důsledku k motivaci autora nijak extrémně nesloužila. Po několika přestávkách a komplikacích začal komix vycházet pravidelně. Na Kimmovo projekt začaly linkovat známé stránky mapující dění na komikové scéně a kola se začala točit. Kimmo zavedl placenou sekci s bonusovými stripy a počet čtenářů každým dnem rostl. O to větší je paradox, že komix už v podstatě nevychází, skončil tak rychle, jak začal.
Z jednotlivých stripů autor čtenáři odhaluje a v dialozích vtipně glosuje absurdnost celé situace, vyváženým, syrovým humorem komentuje vcelku brutální dění „na scéně“ a udržuje atmosféru celého díla na takové úrovni, že ho většina čtenářů přečte po shlédnutí prvních dvou stripů jedním dechem. Existuje i český překlad, ale je škoda okrádat se o suchý humor v původním jazyce. Navíc – tohle by měl zvládnout každej, kdo dával ve škole na angličtině pozor.
A proč o tom vůbec píšu? Byla by prostě škoda nechat si tohle pro sebe. A hlavně – (teď možná trošku nadneseně) – poznejte legendu, dokud ji nezprasil nějakej začínající režisér reklam, co by do hlavní role obsadil Caspera Van Diena a Paris Histon a kde by producent 50Cent rozhodoval o scénáři.
Have fun! Copyright © 2000-2023 fil.cz. ISSN 1213-9564. Jakékoliv šíření toho článku, nebo jeho částí (zvláště pak na BLOGY) je bez souhlasu autora zakázáno!!!
|